Kawasaki Versys 1000:n moottori on ennallaan,  luistonesto ja moottorin tehovalintatoiminto. Moottorina toimii 1049 cm3 nestejäähdytteinen rivinelikko, kuten aiemmissakin malleissa. Nyt siihen on kuitenkin lisätty luistokytkin, joka samalla keventää myös kytkimen käyttöä. Etujarrulevyjen halkaisijaa on kasvatettu ja jarrupalojen pintamateriaali uusittu. ABS tulee nyt vakiona.

Alumiinisen kaksoiskehtorungon moottorikiinnikkeet on kumisuojattu tärinöiden vaimentamiseksi. Takarunkoa on vahvistettu aiempaa isompien laukkujen mahdollistamiseksi.

Moottoria on sen verran hienosäädetty, mm. uusin aiempaa hienojakoisemmin suuttimin että siitä lähtee tehoa nyt 88,2 kWh/ 120 hv kun aiemmasta versiosta otettiin 118 hv. Vääntö puolestaan on ennallaan, aavistuksen alemmalla kierrosluvulla, 102 Nm 7500 rpm.

Myös mittaristo on uusittu ja aiempaa monipuolisempi.

Pleksin säätökorkeus on kasvanut 30:stä 75 millimetriin, ja se on muutenkin aiempaa suojaavampi.

Laukkujen kiinnityssysteemiä on muutettu aiempaa helpommaksi. Samalla ne asettuvat tiiviimmin kiinni pyörään. Lisävarusteena saatavien sivulaukkujen litratilavuus on 28 ja takalaukun 47 l. Lisävarusteena saatavissa myös LED-sumuvalot.

Oikeasta etuteleskoopista pystyy nyt säätämään paluu- ja puristusvaimennusta ja ulompi putkia pidennettiin 20 mm tukevoittamaan etupäätä. Samalla jouset ovat pidemmät ja pehmeämmät stabiiliuden parantamiseksi.

Oikeassa etuteleskoopissa on nyt vaimennuksen säätö

Keskiseisontatuki on myös vuosimallin 2015 1000 Versysissä vakiovarusteena.

Oheinen uutinen ilmestyi Motouutiset.fi-moottoripyörälehdessä alun perin 2.10.2014.

Bremboja on myös päivitetty ja ABS-järjestelmää hiottu.