S&S Cycle on tunnettu Harley-Davidsonin tuunaamiseen tarkoitetuista osista ja moottoreistaan. Myös moni pienempiä moottoripyöräsarjoja tekevä ja myyvä erikoisvalmistaja käyttää S&S:n moottoreita. S&S:n moottori on myös tanskalaisen Lauge-Jensenin valmistamassa maailman kalleimmassa, Goldfingeriksi ristityssä kullatussa moottoripyörässä. Myös Keenu Reavesin KGRT-1 on varustettu S&S T124 -moottorilla.

Aiempi 11 vuotta sitten tuotantoon otettu S&S T124 taisi saada miltei standardin aseman, kun kaivattiin tehokkaampaa myllyä normirunkoon. Nyt mukaan on tulossa myös uusi vaihtoehto, kun T143 tulee myyntiin ensi keväänä.

T143 sopii vuosimallista 2008 eteenpän normaaliin Harley-Davidsonin touring-pyörän runkoon ilman mitään runkomuutoksia. Sylinterikannet on suunniteltu erityisesti tähän runkoon siten, että kaasuvirtaukset toimivat, kuten pitääkin.

Kuten S&S:n sivustolla kuluttajansuojaksi sanotaan, moottori on tarkoitettu "vain kisakäyttöön". Oletettavaa on, että sillä varustettu pyörä tuottaa kuljettajalleen kiihdyttämisen iloa, kun kahvaa kääntää vähän reippaammin.

Moottorin hinta Yhdysvalloissa paikan päällä on 9250 dollaria.

Komea vääntö- ja tehokäyrä. Kyllä tuolla moottorilla pitäisi pyörän liikkua moitteettomasti.

Teknisiä tietoja

  • S&S B3 CNC-työstetyt sylinterinkannet, kaksipulttiset pakoputkien kiinnitykset
  • S&S Super Stock T2 -kampikammiot
  • 3-osaiset vauhtipyörät
  • S&S korkeatehoöljypumppu
  • Premium S&S nostajat
  • 6 kk takuu osille
  • Wrinkle Black tai Stone Gray pulverimaalaus
  • Rocket B3 2-1 pakoputkisto

Lisää teknisiä tietoja moottorista täältä.

Taulukkotietoja.