Ninja H2

Kawasaki on hyödyntänyt lentokoneiden valmistamisesta saamaansa kokemusta aerodynamiikasta, ja H2:n sekä H2R-mallien muotoilu poikkeaa aerodynaamisuudellaan perinteisistä supersport-malleista.

Musta kromipeilierikoispinnoite on Kawasakin erityisesti moottoripyörille kehittämä. Moottorin mekaaninen ahdin on Kawasakin omaa valmistetta. Moottorin teho on Ninja H2-mallissa 154,4 kW/ 210hv ja Ninja H2R-mallissa 240 kW/ 326 hv. Kuljettaja voi hallintalaitteista valita moottoritehon sekä takapyörän ”sutimiseneston” rajoituksen mieleisekseen tienpinnan mukaan.

Vaihteisto on kilpakäyttöön suunniteltu “Dog-ring” -tyyppinen ja vaihtamista avustaa KQS (Kawasaki Quick Shifter). Ninja H2 -malli on ensimmäinen Kawasaki-moottoripyörä, jossa on vaihtamisavustin vakiona. Ristikkorakenteinen runko on tukeva ja vastaa pyörän suorituskykyä. Pyörässä on Brembon kilpakäyttöön suunnittelemat levyjarrut monobloc-jarrusatuloilla.

Jousituksena Ninja H2 -mallissa on katukäyttöön sovellettu KYB AOS-II racing -iskunvaimennus. Takana on KYB:in täysin säädettävä mono-shock-iskunvaimennin. Sähköinen Öhlins-ohjausiskunvaimennin on esisäädetty pyörän nopeuden tunnistavaksi. Ajovaloina ovat tieliikennekäyttöön hyväksytyt LED-valot. Ninja H2 -malli on rekisteröitävissä tieliikennekäyttöön.

Kawasaki Ninja H2R-mallin ero H2-malliin on moottoritehon lisäksi katteen lisäsiivekkeet, jotka ohjaavat ilmavirtausta suuremmilla nopeuksilla ajettaessa. Pakoputkijärjestelmä on avonaisempi ja kevyempi. Renkaat on valmistettu ratakäyttöön suurille nopeuksille. Ajovaloja, rekisterikilven telinettä sekä muita tieliikennevarusteita ei ole saatavilla Ninja H2R-malliin.

Valitettavasti H2R-malli ei ole messuilla näytillä.

Z300

Z300-mallin esikuvana ovat isommat Z-mallit. Pyörä on sporttinen ja kompaktin kokoinen, kevyt ja helposti käsiteltävä. Z300 on antaa kuljettajalle varmuutta ajamiseen.

Kaksisylinterinen 296 cm3:n nestejäähdytteinen moottori tuottaa tasaisesti voimaa koko kierroslukualueella. Moottori on vastaava kuin Ninja 300 -mallissa. FCC Assist & Slipper -kytkimessä on käyttöä keventävä mekanismi ja luistokytkin estämässä takapyörän pidon menettämistä vaihdettaessa pienemmälle vaihteelle. Z300-mallissa on zetoille tyypillinen voimakas etukatteen muotoilu, joka kapenee voimakkaasti pyörän takaosaa kohden. Pyörä on varustettu ABS-jarruilla.

Vulcan S

Vulcan S on kokoluokkansa uutuus. Moottori on taloudellinen ja tehokas ja vastaa kuljettajan kaasun käyttöön ripeästi. Kolmeen eri kohtaan siirrettävissä olevat jalkatapit ja säädettävä ohjaustanko antavat erikokoisille kuljettajille mahdollisuuden muokata ajoasennosta itselleen sopivan.

Moottori on 649 cm3, 2-sylinterinen ja nestejäähdytteinen. Vääntävä ala- ja keskikierrosalue helpottaa käyttöä. Vulcan S tarjoaa kuljettajalle ajonautintoa mutkateille ja suuremmillekin nopeuksille. 14 litran polttoainesäiliö yhdessä taloudellisen moottorin kanssa antavat pyörälle pitkän toimintasäteen.

Kawasaki Vulcan S

Versys 1000

Uusi Versys 1000 tsopii tielle kuin tielle. Herkästi reagoiva moottori ja ketterä ajettavuus tekevät matkasta mukavan, ajatpa sitten yksin tai matkustajan kanssa. Lisävarusteena saatavat integroidut sivulaukut on tarvittaessa helppo irrottaa virta-avaimella.

Kuljetuskapasiteettia voi lisätä 47 litran takalaukulla, johon mahtuu kaksi umpikypärää. Uusi sporttisesti muotoiltu etukate keventää pyörän ulkonäköä. Kate suojaa kuljettajaa ajoviimalta ohjaamalla ilmavirran kuljettajan sivuille ja yli. Kaksoisajovalot tarjoavat valotehoa pimeässä ajettaessa. Pyörässä on keskiseisontatuki.

Moottori 1043 cm3, 88,2 kW/120 hv antaa vääntöä jo pienilläkin kieroksilla. Pyörässä on kolmiasentoinen KTRC- luistonestojärjestelmä, ja se on myös poiskytkettävissä. FCC Assist & Slipper -kytkimessä on keventävä mekanismi ja luistokytkin, joka estää takapyörän pidon menettämisen pienemmälle vaihteelle vaihdettaessa.

Kawasaki Versys 1000.

Versys 650

Uusi Versys 650 sopii maanteille, kaupunkiajoon tai pienemmille teille. Pyörässä on pitkäjoustoinen jousitus, kevyet 17" renkaat, kapea runko, kaksisylinterinen vetävä moottori ja uusi tyylikäs ulkonäkö.

Etukate on uusi ja sporttisesti muotoiltu. Kate suojaa kuljettajaa ajoviimalta ja ohjaa ilmavirran kuljettajan sivuille ja yli. Kaksoisajovalot lisäävät valotehoa ajettaessa pimeällä. Takaiskunvaimennin on varustettu jousen esijännityksen pikasäädöllä ja paluuvaimennuksen säädöllä. Pikakiinnitteiset integroidut sivulaukut kiinnitetään matkustajan kiinnipitokahvoihin. Sivulaukkujen lukot aukeavat pyörän virta-avaimella. Vankka takarunko mahdollistaa sivu- ja takalaukkujen yhdistelmäkäytön myös ajettaessa matkustajan kanssa.

Ninja 250 SL

Kapea ja kompakti uusi Ninja 250SL täydentää Ninja-mallisarjaa. Ninja 250 SL -mallin keveys (151 kg tankattuna) on avain pyörän helppoon käsiteltävyyteen.

Ristikkorunko ja suorituskykyinen yksisylinterinen taloudellinen moottori tekevät tästä pyörästä helpon ajettavan. Ninja 250SL -mallissa on matala istuinkorkeus ja turvallisuutta lisäävät ABS-jarrut.

Kokokatteet suojaavat kuljettajaa viimalta.

Aprilialta kolme mallia

Aprilia marssittaa yleisön eteen streetfighter-uutuuden Tuono V4 1100 RR:n, Superbike-mestareiden moottorilla varustetun RSV4 RR Racepackin sekä adventureluokan Caponord Rally 1200:n.

Aprilia Tuono V4 1100 RR

Vespa-elämystä uusin rantein

Klassikkoaseman saavuttanut Vespa GTS:n kauden uutuus GTS 300 ABS-ASR on entistäkin mukavampi ja turvallisempi. GTS on saanut ABS-jarrut, luistoneston sekä parannellun etujousituksen (ESS). Myös varustelu on entistäkin kattavampi.

SGN Motorsin brändit siirtyvät Sumeko Oy:lle

Piaggio-konserniin brändit Aprilia, Derbi, Gilera, Piaggio ja Vespa siirtyvät 1.2.2015 Sumeko Oy:n alle.