Honda CRF250R

2016-mallisessa Honda CRF250R:ssä on paljon uutta. Niin moottoriin kuin runkoonkin on tullut useita parannuksia verrattuna 2015-malliin. Moottorissa on aiempaa enemmän huipputehoa ja vääntöä sekä sen over-rew -ominaisuuksia on parannettu. Silti keskialueen tehossa ja väännöstä ei ole jouduttu luopumaan, joten pyörä on vielä edeltäjäänsäkin nopeampi ja helpompi ajaa.

Etujousitusta on kehitetty edellisestä vuodesta. Nyt kolmikammioisen etujousituksen uloimmassa kammiossa käytetään 80kpa (0,7bar) painetta, joka parantuneen liikeherkkyyden ja uudistettujen vaimennusominaisuuksien kanssa tekee jousituksesta vielä aikaisempaakin tarkemman ja miellyttävämmän. Yläputkia on myös pidennettu, jolla on saatu aikaan tukevampi ajotuntuma koko etupäähän.

Takajousituksessa on nyt jäykempi jousi ja uudistetut vaimennusasetukset.

Tärkeimmät muutokset Honda CRF250R 2016:

  • Huipputeho 29,4kW / 27,1Nm (oli 28,0kW / 26,5Nm)
  • Puristussuhde 13,8:1 (oli 13,5:1)
  • Uusi sylinterinkansi
  • Uusi mäntä
  • Uusi kiertokanki
  • Uudet Ti -pakoventtiilit (aiemmin terästä)
  • Uusi ilmanpuhdistahan kotelo ja imukaula
  • Uudet mottorinohjauksen säädöt
  • Uusi vaihteensiirtäjän rummun laakerointi
  • Uusi resonaattorisäiliöllä varustettu pakoputkisto + avarammat vaimentajat
  • Vasen jäähdyttäjä on isompi
  • Täysin uudistettu etujousitus
  • Jäykempi takajousi + uudet säädöt
  • Uudet jalkatapit ja kiinnikket runkoon (keräävät vähemmän kuraa)

Teknisiä tietoja

  • Moottori 4-tahtinen yksisylinterinen
  • Kuutiotilavuus 249 cm3
  • Poraus x isku 76,8 mm x 53,8 mm
  • Puristussuhde 13.8 : 1
  • Maksimiteho 29.4kW / 40 hv @ 11,500 rpm
  • Huippuvääntö 27.1 Nm @ 9,000 rpm
  • Polttoainetankin tilavuus 6.3 l
  • Märkä monilevykytkin
  • Ketjuveto
  • Alumiininen kaksoisputkirunko
  • Akseliväli 1489 mm
  • Istuinkorkeus 951 mm
  • Maavara 322 mm
  • Märkäpaino 105,6 kg
  • Etuvaimennus Showa 49 mm ylösalainen SFF-TAC air, jousto 310 mm
  • Takana Showa monoshock, Honda Pro-Link system, 317,6 mm jousto

Honda CRF 450 R

Ison luokan Hondassa on ensi vuodelle muutamia tärkeitä muutoksia. Etujousituksen säätöjä ja tukevuutta on lisättu sekä Pro-Link takajousituksen linkuissa on nyt uusi välityssuhde. Näillä parannuksilla jo valmiiksi erittäin ketterän pyörän ajo-ominaisuuksia on saatu entisestäänkin parannettua ja maavaraa kasvatettua peräti 20mm. Myös ohjauskulma on muutoksista johtuen hieman aikaisempaa jyrkempi.

Tärkeimmät muutokset Honda CRF450R 2016:

  • Uudistettu etujousitus
  • Uudistettu takajousituksen geometria
  • Uudistetut takajousituksen säädöt
  • Korkeampi maavara
  • Uudet jalkatapit ja kiinnikket runkoon (keräävät vähemmän kuraa)

Teknisiä tietoja

  • Moottori 4-tahtinen yksisylinterinen
  • Kuutiotilavuus 449,7 cm3
  • Poraus x isku 96.0mm x 62.1mm
  • Puristussuhde 12.5 : 1
  • Maksimiteho 39.5 kW / 53,7 hv @ 9,000 rpm
  • Huippuvääntö 48.0Nm @ 7,000 rpm
  • Polttoainetankin tilavuus 6.3 l
  • Märkä monilevykytkin
  • Ketjuveto
  • Alumiininen kaksoisputkirunko
  • Akseliväli 1494 mm
  • Istuinkorkeus 955 mm
  • Maavara 332 mm
  • Märkäpaino 110,6 kg
  • Etuvaimennus Kayaba 48 mm ylösalainen PFS2, jousto 310 mm
  • Takana Kayaba monoshock, Honda Pro-Link system, 315 mm jousto