Night Shift Electric Motorcycles käyttää normaaleja polttomoottoripyöriä rakentelun pohjana. Pyörät ovat rakentaja Matt Candlerin käsialaa. Vuosimallin 1987 Honda Rebelistä valmistettu sähkömoottoripyörä, jossa käytettiin golfkärryn sähkömoottoria.

Toinen rakennelma, oheisissa kuvissa esitelty Leafy Savage on saanut nimensä ensinnäkin tietysti peruspyörästä Suzuki Savagesta. Leafy tulee siitä, että sen akkupaketti on sama kuin Nissan Leafissa käytetty. Pyörään ei tietenkään mahdu kuin osa Leafin akustosta. 

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Sähkömoottori on takapyörän navassa.

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Sähkömoottori on takapyörän navassa.

Enertracin takapyörän napaan sijoitettu moottori tuottaa 13 hevosvoimaa jatkuvaa tehoa ja huipputehoa peräti 40 hevosvoimaa.

Akuston kokonaisjännite on 116 volttia ja se muodostuu neljästä litium-mangaanioksidiakusta. Akuston latausaika on kolme tuntia ja pyörällä pääsee yhdellä latauksella noin 160 kilometrin matkan.

Mielenkiintoiseen rakennelmaan ja sen teknisiin tietoihin voi tutustua Night Shift Bikesin kotisivuilla. Paraikaa Candlerilla on työn alla kustomoitu sähköversio Vespa 150:stä.

Kuten kuvista näkyy, Savagen runko on jätetty entiselleen, ja sen putket muodostavat hienon kehyksen akustolle. Pyörä on hienon pelkistetty. Tosin Suomen sateisiin olosuhteisiin siihen kaipaisi lokasuojia.

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Nissan Leafin akusto on visuaalisesti vaikuttava.

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Nissan Leafin akusto on visuaalisesti vaikuttava.

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Huomaa vipukytkimet stongan alla.

Night Shift Bikes: Leafy Savage. Huomaa vipukytkimet stongan alla.

Night Shift Bikes: Leafy Savage ja valo.

Night Shift Bikes: Leafy Savage ja valo.