Husqvarnan 701 endurossa ja supermotossa on ensi vuoden alusta lisää tehoa 4,5 kW / 6 hv ja 3,0 Nm lisävääntöä. Yksisylinterisestä moottorista lähtee siten 55 kW / 74 hv 8000 kierroksella minuutissa ja vääntöä on maksimissaan 71,0 Nm / 6750 rpm. Moottorin kuutiotilavuus on 692,7 cm3.

Huoltoväli on kiristyneestä moottorista huolimatta kasvanut 10 000 kilometriin, ja luvassa pitäisi olla myös aiempaa pienempi polttoaineenkulutus, joka myös auttaa pidentyneen huoltovälin kanssa pienentämään käyttökustannuksia.

Neliventtiilikansi varmistaa huuhtelua ja kaksi sytytystulppaa tehokkaan sytytyksen. Venttiilien liikkeestä vastaa yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli.

Husqvarnan tiedotteen mukaan parannukset merkitsevät käyttökelpoisen kierrosalueen kasvamista noin 1000 kierroksella. Värinöiden vähentämiseksi ja mukavauuden parantamiseksi moottoriin on lisätty myös toinen tasapainotusakseli.

Yhteys polttoaineen ruiskutukseen on sähköinen, joten kaasuvaijeri loistaa poissaolollaan. Moottorin sylinterin halkaisija on 105 mm ja iskunpituus 80mm, sylinterissä liikkuu taottu alumiinimäntä.

Supermotossa on lisäksi kisavalmiit jarrut.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Supermoto.

2017 Husqvarna 701 Enduro.

2017 Husqvarna 701 Enduro.

2017 Husqvarna 701 Enduro.

2017 Husqvarna 701 Enduro.