EBR Motorcyclesin Black Lightning on siis periamerikkalaiseen tapaan 1190 cm3 V-twin. Sama moottori löytyy myös SX- ja RX-malleista. Black Lightning on parannettu versio koko 1190 platformista. Se on suunniteltu huippuluokan tieajosuorituskyky mielessä ja sen kuljettajalle antamaa ergonomiaa on paranneltu.

Vaihteiston välityssuhteita on muutettu paremman väännön nimissä ja lisäksi pyörän käsiteltävyyden pitäisi olla rinnakkaismalleja parempi ja sopia kaikkiin ajotyyleihin.

Istuinkorkeutta on madallettu, samoin jalkatappeja. Ohjaustanko puolestaan on korkeampi ja pyörään saa myös erillisen takaistuimen lisävarusteena.

– Kun sekoitetaan pysty ajoasento intensiiviseen kiihdytykseen, saadaan äärimmäinen jokapaikan superbike. Siinä on urbaaneille motoristeille suunnattu iskevä ulkonäkö ja suorituskyky, ja silti se on mukava päivän mittaiseen sport touring-ajoon, Erik Buell kertoo.

Uusi malli tulee myyntiin kevään 2017 mittaan.

Black Lightning 

  • Häivemustamaalaus
  • 2 tuumaa matalampi kuin rinnakkaismallit
  • Myös istuinkorkeus 2" alempi, nyt 77,4 cm.
  • Jalkatapit tuumaa alempana
  • Ohjaustanko 2" korkeampi 
  • Kiihtyvyys 0-96 km/h 2,4 s
  • Kiihtyvyys 0-160 km/h 4,9 s
  • Kiihtyvyys 400 m: 10,0 s, loppunopeus 225 km/h
  • Huippunopeus noin 265 km/h
  • Moottori 72° V-twin, nelitahtinen nestejäähdytetty
  • Poraus x Isku 106 x 67.5 mm
  • Kuutiotilavuus 1190 cc
  • Puristussuhde: 13,4:1 
  • Vääntö 138 Nm @ 8200 rpm
  • Teho 185 hp @ 10,600 rpm
  • 6 vaihdetta
  • Polttoainetankki 17 l
  • Märkäpaino 188 kg

Lisää aiheesta EBR Racingin kotisivuilta.

Aiheesta aiemmin: Eric Buell Racing rekisteröi itselleen legendaarisen "Black Lightning" -tuotemerkin