Hyvät rataominaisuudet lähtevät pyörän painosta. HP4 Race painaa vain 171 kilogrammaa täyteen tankattuna ja valmiina matkaan. Pyörä on jopa kevyempi kuin Superbiken MM-sarjan pyörät, ja vain hitusen painavampi kuin MotoGP-sarjan tehdaskilpurit, BMW muistuttaa. Pyörät valmistetaan yksittäin.

Monokokkirunko on tehty - ensimmäisenä maailmassa - kokonaan hiilikuidusta. Se painaa olemattomat 7,8 kilogramaa, ja sitä tuotetaan teollisesti pieninä sarjoina. Myös vanteet ovat hiilikuitua ja painavat 30% vähemmän kuin vastaavat kevyet taotut aluvanteet.

Se kevyt hiilikuiturunko.

Se kevyt hiilikuiturunko.

 

Alustan toiminnasta vastaavat Öhlinsin ylösalainen FGR300 etuhaarukka ja TTX 36 GP -takavaimennin. Osat ovat samoja, joita käytetään Superbiken MM-sarjassa ja MotoGP:ssä. Kevyt metallinen keinuhaarukka on niinikään käytössä molemmissa sarjoissa.

Jarruina on edessä kaksi Brembon GP4 PR monoblock-satulaa ja myös se on korkeatasoinen. Jarrujen titaanimännät on pinnoitettu kemiallisesti nikkelillä.

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

HP4 Racen moottori on puhdasverinen kilpakone, ja sen vaihteiston välityssuhteet on omittu World Cupin määrityksistä. Pyörän huipputeho on 158 kW / 215 hevosvoimaa 13 900 kierroksella minuutissa. Maksimivääntä 120 Nm saavutetaan 10 000 kierroksella. Maksimikierroksia on nostettu verrattuna S 1000 RR:n moottoriin 14 200:sta 14 500 kierrokseen.

Kuusipykäläisen laatikon välityssuhteet on optimoitu ja mukana tulee tarvittavia osia toisiovedon välityssuhteiden muuttamiseksi.

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

Yleiskatsaus HP 4 Raceen

  • – Hiilikuidusta tehty monokokkirunko, joka painaa vain 7,8 kg
  • – Hiilikuituinen apurunko, joka on säädettävissä kolmeen eri korkeuteen
  • – Hiilikuituvanteet
  • –  Öhlinsin ylösalainen FGR300 etuhaarukka
  • – Öhlinsin TTX 36 GP -takavaimennin
  • – Brembon GP4 PR monoblock-satulat edessä, T-tyypin kilpalevyin
  • – World Cup -tason kisamoottori 158 kW / 215 hevosvoimaa 13 900 rpm, 120 Nm maksimivääntö 10 000 rpm
  • – Kisavaihteisto, osat toisiovälityksen muuttamiseen
  • – Paino-optimoitu elektroninen järjestelmä sekä kevyt 5 Ah litium-ioniakku
  • – 2D-mittaristo ja 2D-tallennus, logger
  • – Dynaaminen luistonhallinta DTC, ohjelmoitavissa valitulle vaihteille 15 eri tasoon
  • – Moottorijarrutus EBR, ohjelmoitavissa valitulle vaihteille 15 eri tasoon
  • – Wheelien hallinta, ohjelmoitavissa valitulle vaihteille
  • – Lähtöavustin
  • – Varikkoradan nopeusrajoitin
  • – Kevyitä hiilikuituisia säätöosia varustettuina pikakiinnikkeillä
  • – Maalattu BMW HP Motorsportin väreihin
  • – Tuotantoerä 750 yksittäin valmistettua pyörää.

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

Brembo ja Öhlins takaavat kulkemisen ja pysähtymisen vaivattomuuden.

Brembo ja Öhlins takaavat kulkemisen ja pysähtymisen vaivattomuuden.

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017

BMW HP 4 Race 2017