Rushlane kertoo, että mallista on tehty jatkuvasti enenevässä määrin valituksia laadun, käyttövarmuuden ja huolto-ongelmien vuoksi. Kritiikki mallia kohtaan alkoi jo pyörän ensimmäisestä esittelyvideosta, joka esiteltiin ennen pyörän julkistusta. Videolla pyörää ajoi Dakar-ralliin osallistunut CS Santosh, ja kun hän hyppäsi pyörällä, oikea jalkatappi murtui. Kokeneena kuljettajana mies selvisi tilanteesta.

Ongelmat ja valitukset eivät kuitenkaan loppuneet siihen, vaan niiden määrä on kasvanut ja tyytymättömiä asiakkaita tulee lisää koko ajan. Eivät pelkästään pyörän laatuongelmat, vaan myös huono jälkimarkkinointipalvelujen laatu on aiheuttanut tyytymätttömyyttä.

Yksi Himalayanin ostajista valitti, että hänen pyöränsä vuotaa jatkuvasti polttoainetta, se vuosi jopa jo ennen kuin hän sai sen haltuunsa (katso jutun aloituskuva).

Absurdiksi huonon laadun ja tekniset ongelmat tekee myös se, että malli on erityisesti suunniteltu seikkailumoottoripyöräilyyn. Monet käyttäjät kuitenkin ovat alkaneet uskoa, että pyörä on hädin tuskin tarpeeksi hyvä päivittäiseen työmatka-ajoon saati sitten seikkailulliseen ajoon.

Malli lanseerattiin yli vuosi sitten, mutta edelleen käyttäjät valittavat erilaisista ongelmista alkaen vaihdelaatikon toimimattomuudesta bensaletkut tukkivaan maalin irtoamiseen polttoainetankin sisältä. Lisäksi pyörien ostajat ovat joutuneet kärsimään esimerkiksi pyörän puoltamisesta ajossa, etuteleskoopin väärästä asennuksesta ja ruostuvista osista, runkomurtumista puhumattakaan.

Asiakkaiden valitukset ulottuvat ruostumisesta hyytymiseen tienpäälle, mittariston naarmuuntumiseen ja takapyörän lukkiutumiseen. 

Vaikka RE on yrittänyt parhaansa saadakseen ongelmat korjattua, valitusten virta on saanut aikaan sen, että pyörä itsessään on menettänyt luotettavaa mainettaan markkinoilla.

Insinööri M. Puneth on nyt nostanut oikeusjutun RE:tä vastaan. Hänen Himalayanissaan on ollut 40 tehdasvikaa, ja oikeusistuin on määrännyt RE:n vastaamaan hänelle.