Nämä muutokset rakentuvat vuoden 2017 CRF450R-version kivikovalle perustalle, kerrotaan Honda Europen tiedotteessa. Vuoden 2017 malli oli ensimmäinen alusta loppuun uusiksi tehty versio kahdeksaan vuoteen. Siinä oli uusi alustageometria, matalalle sijoitettu massakeskipiste sekä kisavalmiit Showan 49 millimetriset teräsjousin varustetut etuteleskoopit. 

Myös moottorissa oli 11 % enemmän tehoa yläpäässä ja vääntöä enemmän koko kierroslukualueella.

Uutena Hondan mallistoon tuli samalla CRF450RX, kisavalmis enduroversio, jossa on enduroon viritetty jousitus, polttoaineensyöttö sekä tehokartat, 8,5 litran polttoainetankki, 18 tuuman takarengas, sähkökäynnistin sekä sivujalkatuki. Litium-ion-akkuun siirtyminen pudottaa tulevalle vuodelle 600 grammaa painosta.

Sekä uusi CRF450R että CRF450RX tulevat jälleenmyyjien myymälöihin Euroopassa kesän 2017 mittaan.

18YM CRF450RX

18YM CRF450RX