Kumppanuus ei tarkoita osakeomistuksen siirtymistä, vaan sen tarkoituksena on hyödyntää molempien moottoripyörävalmistajien yhteisiä vahvuuksia sekä työskennellä yhdessä uuden keskitilavuuksisten moottoripyörien kehittämiseksi.

Triumph ei ole yksinään tekemässä yhteistyötä aasialaisten / intialaisten kumppanien kanssa. Vasta viime viikolla Norton Motorcycles kertoi tekevänsä yhteistyötä kiinalaisen moottoripyörävalmistaja Zengshenin kanssa. BMW Motorrad on puolestaan panostanut paljon yhteistyöhön intialaisen TVS:n kanssa. Seurauksena on ollut hiljan kauppoihin asti saatu BMW G310S-malli, jonka valmistaa TVS.

Uusi globaali partneruus antaa Triumphille merkittävän mahdollisuuden laajentaa saatavuuttaan maailmanlaajuisesti, kun se pääsee uusille korkean myyntivolyymin markkinoille ja erityisesti jo olemassaoleville markkinoille ympäri maailman. Triumphille on hyötyä kumppaneiden yksilöllisistä vahvuuksista mukaan lukien brändipositio ja brändin asema, design sekä teknologian kehittäminen, laatu sekä kustannuskilpailukyky ja maailmanlaajuinen jakelu.

Bajaj puolestaan saa pääsyn ikoniseen Triumphin brändiin ja sen moottoripyöriin, mikä antaa intialaisvalmistajalle mahdollisuuden tarjota sekä kotimailla että kansainvälisillä markkinoilla aiempaa laajemman valikoiman pyöriä.

Kaikkein mielenkiintoisinta asiassa on nähdä, mihin valmistajat yhdessä päätyvät, kun yrittävät valloittaa uusia markkinasegmenttejä ja saavuttaa kokonaan uusia asiakaskuntia maailmalla. Yhteistyöstä kertoi ensin Morebikes.

Aiheesta aiemmin: Legendaariselta Nortonilta moottorisuunnittelua ja lisenssi kiinalaisvalmistajalle