Sekä WR250F- ja WR450F-mallissa on käytetty Yamahan uusinta käännettyä sylinterikantta, jossa on eteenpäin suunnattu imupuoli ja vahvasti lineaarista vääntöä. Kytkimettömän sähkökäynnistimen ansiosta käynnistäminen on nopeaa ja helppoa, mistä on hyötyä esimerkiksi rinteessä tai upottavassa maaperässä ajettaessa. Enduro-tyyppisissä jäähdyttimissä on kevyt tuuletin, joka säätelee moottorin lämpötilaa myös haastavissa olosuhteissa.

WR-F-malliston erityisominaisuuksiin kuuluu välityssuhteeltaan laaja vaihteisto. WR450F:ssä se on 5-portainen ja WR250F:ssä on 6-portainen. Lisäksi malleissa on massakeskitetty muotoilu ja helposti käsiteltävä, etuosaan asennettu ilmansuodatin. Molemmissa WR-F-malleissa on myös optimoitu kytkin, O-rengasketju, 18 tuuman takarengas, 7,5 litran polttoainesäiliö, sivujalka ja pohjapanssari.

Vakiovarusteisiin sisältyvät myös kirkas ajovalo, LED-takavalo ja monitoiminen LCD-endurokisatietokone.

Uudet ominaisuudet

WR250F-mallissa on taaksepäin kallistettu, nestejäähdytteinen, DOHC-nelitahtimoottori, jossa on neljä titaaniventtiiliä. Uusi sylinterikansi ja uudistettu imu- ja pakoaukkojen muoto sekä lyhyempi imukanava tuovat lisää ylätehoa. Uudet nokka-akselit ja venttiilijouset on kehitetty parantamaan ala- ja keskikierrosalueen tehoa.

Yamaha WR250F 2018

WR250F:ssä on myös uusi kevyempi tasalakimäntä, joka sopii uuteen lyhyempään DLC-pinnoitettuun (diamond like carbon) männäntappiin. Pinnoite vähentää kitkaa ja tekee tapista kestävämmän. Kampiakselin uusi tasapainotus ja uusi nikkeli-kromi-teräs-seoksesta valmistettu kiertokanki luovat laaja-alaisen, tasapainoisen ja ennakoitavan ajotehon. Moottorin ohjaus on muuttunut uuden ECU:n myötä. Näiden muutosten ansioista on voitu muuttaa myös kierroksen rajoittimen toimintaa. Pehmeämpää kytkintuntumaa varten kytkimen painovipua on uudistettu, ja käynnistyspoljinmekanismi on poistettu painon vähentämiseksi.

WR250F:ssä on hallittavuutta parantava bilateral beam -runko, joka löytyy myös YZ250F-mallista. Vuoden 2018 WR250F:ssä on keskitanko, joka on 12 mm alkuperäistä leveämpi leveimmästä kohdastaan. Lisäksi siinä on uudistetut teräksiset moottorin kiinnikkeet ja uuteen kohtaan sijoitetut jalkatapit. Näiden ansiosta WR250F on erittäin kestävä ja hyvin tasapainotettu. Malli on tarkasti hallittavissa ja vakaa, mistä on etua niin teknisessä maastossa kuin suurinopeuksisissa ajoissa.

Pyörässä on täysin säädettävä, kierrejousin varustettu KYB-etuhaarukka ja KYB-takaiskunvaimennin toimitetaan valmiiksi säädettynä, tavoitteena tasapainoinen yhteistoiminta uudistetun rungon ja moottorin kanssa. Vuoden 2018 WR250F-mallissa on täysin uudistetut grafiikat, siniset vanteet ja lisäsivusuojukset.

Vuoden 2018 WR450F-mallissa on uusi ECU-yksikkö, joka optimoi polttoaineen kulutuksen ja sytytyksen ajoituksen. Uudistetut jousituksen säädöt takaavat paremman hallinnan. Mallin painoa on vähennetty poistamalla käynnistyspoljin ja siihen liittyvä tekniikka. Uudet grafiikat, siniset vanteet ja lisäsivusuojukset tekevät vuoden 2018 WR450F-mallista erinomaisen EnduroGP-pyörän jokaiselle kuljettajalle.

2018 WR250F uutta:

  • * Uudistettu sylinterikansi
  • * Kevyt tasalakimäntä ja DLC-pinnoite
  • * Imu- ja pakonokka-akselit ja venttiilijouset
  • * Lyhyempi imukanava
  • * Uusi ECU-yksikkö
  • * Uudelleen kehitetty, YZ250F:ään perustuva alumiinirunko
  • * Optimoidut jousituksen säädöt
  • * Lisäsivusuojus
  • * Uudet grafiikat ja siniset vanteet

 

WR450F

Yamaha WR450F vm 2018.

2018 WR450F uutta:

  • * Uusi ECU-yksikkö ja moottorikartat
  • * Optimoidut jousituksen säädöt
  • * Lisäsivusuojus
  • * Uudet grafiikat ja siniset vanteet

 

WR250F & WR450F - tekniset kohokohdat

  • Tehokas, kompakti ja hallittu 450-/250-kuutioinen nelitahtimoottori
  • Tehokas polttoainesuihkutettu moottori ja lineaarinen vääntö
  • Käännetty sylinterikansi ja eteenpäin suunnattu imupuoli
  • Beam-alumiinirunko ja optimoitu jäykkyys
  • Välityssuhteeltaan laaja vaihteisto (WR250F: 6-portainen; WR450F: 5-portainen)
  • Kestävä enduro-kytkin
  • Kytkimetön sähkökäynnistys ja automaattinen puristuksen alennin
  • Lisävarusteena saatava kätevä Power Tuner helppoa tehontuoton säätelyä varten
  • Ketterää käsiteltävyyttä tehostava painon keskitys
  • Helposti irrotettavat yläosaan asennetut ilmansuodattimet ja istuimen alla oleva polttoainesäiliö
  • Edistyksellinen jousitusjärjestelmä
  • 18 tuuman takarengas ja Metzeler 6 Days FIM / Extreme -renkaat
  • Enduro-tyyppiset jäähdyttimet ja kevyt tuuletin

Saatavuus

Vuoden 2018 WR250F- ja WR450F-mallit ovat saatavilla Yamaha-jälleenmyyjiltä lokakuussa 2017. WR250F suositushinta Suomessa punakilpisenä: 10 290 €. WR450F suositushinta Suomessa punakilpisenä: 10 490 €

TT-R ja PW50

Yamahan TT-R ja PW50 ovat siivittäneet monet ammatti- ja harrastekuljettajat motocross-uralle. Vuoden 2018 mallit ovat saatavilla syyskuusta eteenpäin. Näissä suosituissa ja käyttäjäystävällisissä juniorimalleissa on uudistettu väritys/grafiikka.

Yamaha WR450F vm 2018