Mikäli Kawasakin uudelle mallille on kysyntää, niin se kyllä pistää tehokkaasti päälaelleen koko ykkösluokan nopeiden matkapyörien markkinan yhdessä yössä, MCN povaa.

Mekaanisen ahtimen käyttö tuo pyörään paitsi tietenkin tehoa, myös valtavasti vääntöä sekä sen myötä pienen polttoaineenkulutuksen. Luvassa lienee myös ripakopallinen elektroniikaa.

Vaikka kyseessä on H2R:n sisarmalli, niin painotus on rataominaisuuksien sijasta nopeassa matkanteossa. Luvassa pitäisi olla pikkupyörän kulutus, mutta superpyörän tehot.

Kyseessä lienee myös ensimmäinen malli, jonka moottorissa käytetään Kawasaki muuttuvasiipistä mekaanista ahdinta. Ahtimen siipien kulmia säädetään integroidun sähkömoottorin avulla sen mukaan, miten kuski kääntää kaasukahvaa.

Pyörältä odotetaan myös tuhtia annosta elektroniikkaa, jonka ytimessä toimii inertiamittayksikkö, joka on yhdistetty kaarteissakin toimiviin ABS-jarruihin, luistonestoon, anti-wheelie-toimintoon sekä erilaisiin ajomoodeihin. Pyörä olisi toki myös mainio kandidaatti semiaktiivisen jousituksen esittelyyn. Se kun puuttuu Kawasakin tarjonnasta toistaiseksi.

Tässä luokassa normaaleja varusteita ovat iso TFT-näyttö, johon on integroitu satelliittinavigaattori, sähköisesti säädettävä tuulilasi, lämmitettävät kahvat, vakionopeudensäädin sekä täysi medialaitteiston liitettävyys ja avaimeton sytytys.

Kawasakin tuotannossa säilyvät Versys 1000 ja Z1000SX -mallit, mutta vanha matkajuhta GTR 1400 on jo poistunut mallistosta, koska se ei täytä Euro 4 -määräyksiä. Julkistuksen pitäisi olla EICMA:ssa 8.11., joten sieltä sitten silloin lisää aiheesta.

Aiheesta aiemmin: Kawasaki kiusaa uudella ahdetulla moottoripyörämallilla - julkistus marraskuussa