Hondan lista oli siis vaikuttava. Honda Gold Wingin paras uutuusarvo oli miltei jo takanapäin, sillä pyörä oli näytillä Tokiossa vain muutama viikko aiemmin. Silti pyörä oli näkemisen arvoinen luonnossa. Bagger-versio oli miltei pienen näköinen aiempaan Wingiin verrattuna, ja selkeä muutos oli nähtävissä myös uuden Wingin Tourer-versiossa. On mielenkiintoista nähdä, miten Gold Wing -väki ottaa sen omakseen, ja toteutuvatko Hondan haaveet nähdä uuden Wingin stongan takana myös nuorempaa motoristipolvea.

Uusi Honda Gold Wing - bagger-versio.

Gold Wingin historia on yli 40-vuotias, ja kyse lienee yhdestä merkittävimmistä muutoksista mallin historiassa: sama kuusisylinterinen bokseri, mutta neliventtiilikansilla ja throttle-by-wirellä. Lisäksi etupään kaksoiskolmiotukivarsi / keinuhaarukkarakenne perinteisen teleskooppirakenteen sijaan, 4 ajomoodia, Hondan säädettävä väännön kontrolli, Apple Car Play ensi kertaa moottoripyörässä ja kun vaihtoehtona on myös kaksoiskytkinautomaattivaihteisto - niin siinäpä sitä onkin. Ja kun joukkoon lisätään parhaimmillaan jopa 40 kilogrammaa pienentynyt paino ja parempi käsiteltävyys, niin ollaan ison muutoksen edessä.

Honda Gold Wing matkaversio.

CBR1000R, 300R ja 125R

Tosi iso yllätys oli se, että Neo Sports Café - konsepti nähtiin näin pian Tokion jälkeen jo tuotantoversiona. Mallin nimi on nyt siis CB1000R, ja edeltäjään verrattuna siinä on 15 kW enemmän tehoa ja 12 kg vähemmän painoa. Teholukemat kirjoitetaan nyt yli 140 hv, ja ulkonäkö on nyt makeaakin makeampi. Tyylikieli on minimalistinen, sekoittaen nakusporttia ja kahvilakilpuria päätä kääntävin ominaisuuksin.

Myös Dani Pedrosa ja Marc Marquez kävivät haastateltavina.

Pyörässä on valittavissa useampia ajomoodeja, jotka tarjoavat erilaisia tehon, moottorijarrutuksen ja vääntöominaisuuksien säädön yhdistelmiä. Pyörässä on tietenkin myös ride-by-wire.

Hintakin on jo olemassa - Suomeen tuotuna noin 17 000 euroa.

Uudet CB:rrät.

Lisäksi CB300R ja CB125R oli myös uusittu samaan uuteen minimalistiseen ulkonäköön kuin CB1000R. Molemmat pienemmät Hondat on rakennettu hauskanpitoon, ne ovat kevyitä ja niiden moottorit kiertävät kovaa ja korkealta. Mutta lisäksi niissä on 41 mm:n upside-down-etuhaarukat, jousen etujännityksen osalta säädettävät takajousitukset sekä radiaalit 4-mäntäiset jarrut sekä monia muita mielenkiintoisia piirteitä, joita tavallisesti löytyy vain kalliimmista pyöristä kunten LCD-näyttö, LED-valot ja IMU-pohjainen ABS-järjestelmä.

Africa Twin "Adventure Sports"

Uusi Africa Twinin Adveture Sports -versio juhlistaa mallin 30-vuotista taivalta. Uutuudessa on sama kolmivärinen maalaus kuin alkuperäisessä, ja se on rakennettu menemään vielä pidemmälle sekä offroad- että teillä ajettavissa seikkailuissa. Uudessa pyörässä on 5,4 litraa isompi polttoainetankki kuin CRF1000L Africa Twinissä ja laajemmat katteet kuin aiemmassa versiossa. 

Honda CRF1000L Africa Twin

Samalla pyörään on lisätty throttle-by-wire, neljä ajomoodia, Hondan väännönohjauksen valinnat, pitkäjoustoisempi jousitus, korkeampi ajoasento ja isompi maavara, kahvanlämmitys sekä aiempaa laajemmat katteet. Näiden lisäksi pyörän moottoria on säädetty paremman keskialueen vastineen saamiseksi.

Hondan Africa Twinin Adventure Sports -versio.

Honda X-ADV

Hondan X-Adv-skootteria on myyty kahdeksan ensimmäisen olemassaolokuukautensa aikana peräti 10 000 kappaletta Euroopassa. Nyt tarjolla on entistä paremmat maasto-ominaisuudet Hondan vääntökontrollisäätimen ja G-kytkimen ansiosta. Tarjolla on siis vaihtamisen kannalta suotuisammat vaihtoehdot maastossa kuin aiemmin. Lisäksi pyörästä tulee tarjolle 35 kilowatin versio A2-kortin haltijoille.

SuperCub ja iso 125 Monkey - konseptit

Hondan 'ison' Monkeyn konsepti.

Hondan tiedotustilaisuus olisi jäänyt pahasti vaille jotain, mikäli uutta SuperCubin konseptiversiota ja niinikään konseptin asteella ollutta 125 Monkeytä ei olisi esitelty yleisölle.

SuperCubia on tehty 59-vuotisen olemassaolonsa aikana jo yli 100 miljoonaa (!) kappaletta, ja valmistus sen kuin jatkuu. Hondan edustaja kertoi tiedotustilaisuudessa, että SuperCub on nyt keräämässä palautetta, kiinnostaako se riittävästi Euroopassa, että sen tuonti aloitettaisiin myös tänne.

SuperCub 125 -konsepti.

Pyörä on ainakin varmasti riittävän nostalgisen näköinen.

Hondan satapiikin Monkeyn konsepti oli puolestaan juuri sen näköinen kuin pitikin, eli vanhan kunnon Mankin isonnettu versio. Sen saamasta suosiosta päätellen voi vain toivoa, että se piakkoin tulee tuotantoon. Pyörä oli sinänsä todella valmiin näköinen.

125 Monkeyssä oli LED-valot, Smart Key, upside-down-etuhaarukka sekä digitaalinen mittaristo ja kaikki tämä tietenkin suuresti pidetyssä Mankin hahmossa.