Triumphin 800-kuutioinen Tiger-mallisarja on ollut varsin asiallista tavaraa tähänkin mennessä, ja löytänyt käyttäjiä Suomessakin vuonna 2010 tapahtuneen ensiesittelynsä jälkeen.

Samalla tavalla kuin Tiger-malliston isoveljensä Tiger 1200, myös pienemmän Tiikerin ulkoasu on aiempaa terävämpi ja modernimpi, ja sille on annettu varsin uudenaikainen pinta- ja tekninen silaus.

Uutuudessa on TFT-näyttö, jopa kuusi eri ajomoodia ja taustavalaistut painikkeet kuten isommassakin Tigerissa ja LED-valot. Lisäksi ohjaustankoa on siirretty 10 mm taaksepäin paremman, pystymmän ajoasennon vuoksi. Aiempaa korkeamman tuulilasin voi säätää viiteen eri asentoon ja sen sekä ilmanohjaimien avulla kuljettaja on hyvin suojassa ajoviimalta.

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Myös suorituskykyyn on panostettu. Tiger 800:ssa on Brembon etujarrut ja Showan säädettävä jousitus. Aiempaa lyhyempi ykkösvaihde ja uusi Off-Road Pro ajomoodi, kytkettävä ABS sekä kevyempi ja vapaammin virtaava pakoputkisto. Kolmisylinterinen moottori on myös aiempaa paremmin balansoitu.

Kuten Tiger 1200:n kohdalla, niin myös 800-kuutioinen pikku-Tikru on valittavissa eri versioina. Tiepainotteiset versiot ovat perusmallista parhaiten varustettuun Tiger XR, XRX ja XRT. Offroad-versio on puolestaan XCX ja touring-versio XCA. Matalan istuinkorkeuden malli tottelee puolestaan nimeä XRx.

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Tiger 800

  • - iso päivitys offroad-ominaisuuksien ja tieajo-ominaisuuksien sekä ajomukavuuden suhteen
  • - yli 200 muutosta alustassa ja moottorissa
  • - moottori DOHC 12-venttiilinen nestejäähdytteinen rivikolmonen
  • - teho 95 hv / 70 kW / 9500 rpm
  • - vääntö 79 Nm / 8050 rpm
  • - kuutiotilavuus 800 cm3
  • - poraus x isku 74,05 x 61,9 mm
  • - uusi moottori on responsiivisempi ja optimoitu rivikolmonen
  • - lyhyempi ykkösvaihteen välitys mahdollistaa paremman off-road pidon ja käsiteltävyyden hitaissa nopeuksissa ja kiihdytyksissä
  • - kevyempi ja hengittävämpi äänenvaimennin sekä parannettu pakoääni
  • - uusi Off Road Pro -ajomoodi, kaikkiaan kuusi eri ajomoodia
  • - uusi viiteen eri asentoon säädettävä tuulilasi
  • - uusi säädettävä täysväri-TFT-mittaristo
  • - uudet täys-LED-valot
  • - uudet taustavalaistut ergonomisesti muotoillut kytkimet sekä viiteen suuntaan toimiva joystick
  • - uusi päivitetty vakionopeudensäädin
  • - moottorin päivitys
  • - uusi runko ja värit
  • - Brembon etujarrut

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Vuosimallin 2018 Triumph 800 Tigereissa ja niiden eri versioissa on yli 200 parannusta aiempaan Tiikeri-sarjaan verrattuna.

Tekniikkaa:

  • - 800-kuutioinen nestejäähdytteinen rivikolmonen
  • - ride by wire
  • - kuusi ajomoodia
  • - sähkölämmitteinen kuljettajan ja matkustajan istuin
  • - poiskytkettävä ABS ja luistonesto
  • - sekä istuinkorkeus että ohjaustanko säädettävissä
  • - säädettävät etu- ja takapään jousitus/vaimennus.
  • - keskiseisontatuki
  • - ajotietokone
  • - sähköllä lämpiävät kahvat
  • - käsisuojat
  • - kaatumaraudat, iskusuojat
  • - virran ulosotot: 1x12 V ja 1xUSB