Alkuperäinen Diablo Rosso Corsa -rengas esiteltiin 2010, mutta siitä ajasta moottoripyörien teho ja vääntö ovat kasvaneet jo merkittävästi. Toisaalta edistyneet sutimisenestojärjestelmät ja kaarteissakin toimivat ABS-jarrut ovat tuoneet nämä suorituskyvyn parannukset yhä useampien ulottuville yhä suuremmilla kallistuskulmilla.

Sen vuoksi uudessa Corsa II -eturenkaassa on kasvatettu eturenkaan pitoa kallistuksissa ja takarenkaan pitoa jyrkimmistä mahdollisista kallistuskulmista suoraan pitään. Uusien renkaiden pitäisi tarjota parempaa tunnokkuutta sekä suorituskykyä ja kestävyyttä. 

Rengasmalli on Pirellin ensimmäinen, jossa on käytetty eri kumiseoksia. Eturenkaassa käytetään kahta eri seosta kolmessa vyöhykkeessä ja takan kolmea seosta viidessä vyöhykkeessä. 

Myös renkaan profiili ja kisapohjainen rakenne sekä kulutuspinnan kuviointi tekevät tästä renkaan joka sopii paitsi kaduille ja teille, myös radalle.

Rengas tulee saataville maailmanlaajuisesti tammikuussa 2018, kerrotaan Pirellin tiedotteessa.

Pirelli Diablo Rosso Corsa II ja eri kumiseokset sekä niiden sijainti.