Modenalainen Energica sai siis yksinoikeuden Dornalta valmistaa pyörät FIM Moto-e World Cupiin. Kisapyörä perustuu Energica Econ tuotantoversioon. Vakavastiotettavia sähkömoottoripyörävalmistajia on vasta kourallinen: belgialainen Saroléa sekä amerikkalaiset Lightning, Polaris-Indian ja Zero. 

Energicalla on tarjolla kolme eri mallia teholuokat 80 - 107 kilowattiin. Moto E -luokkaan tuli valituksi Ego, ja yhden valmistajan sekä yhden malliluokan sarjalla Dorna pyrkii saamaan aikaan kiinnostavan ja urheilullisen sarjan. Koska valmistajia ja malleja on vain yksi, niin nähtävissä ei pitäisi olla samanlaista varuste- ja moottorisotaa kuin muissa sarjoissa.

Energica Egon normaaliversion huipputeho on 145 hevosvoimaa ja huippunopeus noin 240 km/h. Pyörällä on painoa noin 258 kg 11,7 kWh:n vakioakkujen kanssa. Kisapyöräksi on joka tapauksessa luvassa tuunattu versio, joten sikäli kuin akut antavat myöden, painoa varmaan ainakin yritetään saada alas lisätehon ohella.

Kilpasarjan kehittelytyö on kesken, joten tiedossa ei vielä ole, miten monta kierrosta tai kilometriä kisassa ajetaan. Tai että voiko kisan aikana vaihtaa pyörää tai akkuja. Mielenkiintoista on myös nähdä, miten paljon pyöriä saa luvan kanssa "virittää", sikäli kuin saa.

Ego on varustettu pikalaturilla, joka mahdollistaa pyörän lataamisen 30 minuutissa, kerrotaan Energican tiedotteessa.