Reversed Trike R18 -mallinimeä kantava rakennussarja sopii mihin tahansa 1800-kuutioiseen GoldWingiin, käsittääksemme myös rinnakkaismalleihin.

Hollantilainen valmistaja, Sturgis Trike hehkuttaa muunnossarjaa seuraavin sanoin: "Supermukavaa kruisailua kaikilla niillä mukavuuksilla ja loistolla, mitä GoldWing 1800:lla on tarjota".

Muutossarjan asentaminen ei sinänsä muuta mitää Wingissä. Pyörän etuosa vain korvataan toisella, kaksipyöräisellä versiolla. Kaikki asennuksessa tarpeettomat osat voidaan asentaa uudelleen takaisin niin haluttaessa. Ilmeisen pieni operaatio se ei kuitenkaan ole ainakaan asennuskuvasta päätellen.

Asennus ei taida olla ihan niin yksinkertaista.

Muutossarja täyttää kaikki eurooppalaiset sekä lisäksi amerikkalaisen Dot-normin vaatimukset. Myös ABS-jarrut ja kuljettajan turvatyyny pysyvät toiminnassa.

Sarja sisältää ohjausiskunvaimentimen sekä hydraulisesti säädettävät Wilbersin iskunvaimentimet ja ylimääräisen jäähdyttimen takaamaan moottorin käyntilämpötilan pysymisen vakaana. Lisäksi Sturgis Trikes painottaa muotoilun aerodynaamisuutta.

Hintaa muutossarjalle ja sen tehdasasennukselle ei ilmoitettu sivustolla ainakaan pikaisella vilkaisulla. Sen sijaan seuraavassa kuvassa nähtävä Reverse Trike on myynnissä ja sen hinta Hollannissa on 43 500 euroa. On syytä muistaa, että siitä puuttuvat suomalaisen autoverottajan sormet välistä. Pyörän vuosimalli on 2012. Kuten kuvasta näkyy, Reverse Trikeä saa myös kaksivärisenä.

Tämä kaunokainen on myynnissä ja siitä pyydetään 43 500 euroa Hollannissa.

Video Reverse Triken asennuksen jälkeisestä koeajosta tässä.