Balamutti Yondu on mekaanisesti ahdettu kolmipyörinen jääkisahirviö, joka kerran eli onnellista, rauhallista, auvoisaa ja kiireetöntä eloaan Ducati Hypermotardina, kunnes Vitaliy Selyukov iski näppinsä pyörään ja teki siitä kylmäkatseisein hirviön.

Selyukovilla on italialaisiin pyöriin erikoistunut verstas lähellä Pietaria, ja milloin hän ei huolla tai viritä pyöriä, hän ruuvaa Yondua.

Balamutti Yondu.

Balamutti Yondu. Tuplakeinuhaarukalla varustettu etupää.

Hän on saanut pyörään innoituksensa Tähtien Sodan kiitureista Jedin Paluu -osasta. Yonduun hän kelpuutti lahjaksi saamastaan Ducatista rungon ja moottorin. Kaiken muun hän on tehnyt itse.

Kaksipyöräisessä etupäässä on myös kaksinkertainen napaohjaus Sachsin vaimentimilla varustettujen keinuhaarukoitten varaan rakennettuna. Ohjaustangon päät on taitettu villisti sisäänpäin kiiturityyliin.

Balamutti Yondu.

Balamutti Yondu. Takarunkoa ja istuinta ei voi syyttää liian massiivisiksi.

Pyörä on rakennettu ensisijaisesti Baikalin neljännesmailille. 

Moottorista sen verran, että Selyukov käyttää siinä Garrettin turboahdinta, mutta hieman epäsovinnaisessa tarkoituksessa, sillä hän purki sen palasiksi, ja teki siitä hihnapyörien ja hihnan avulla kampiakselin voimalla toimivan mekaanisen ahtimen saaden näin kipeästi kaivattua tehoa moottoriin, josta normivireessä irtoaa alle 100 hevosvoimaa.

Vaikea sanoa, millainen pyörän ajettavuus nastojen kanssa on, mutta ainakin kokonaisuus on riittävän räyhäkkään näköinen. 

Asiasta kertoi mm. New Atlas. Kuvat ovat Denis Minchenkovin käsialaa. 

Balamutti Yondu.

Balamutti Yondu. Mekaaninen ahdin piristää pyörää.