Menomatkalla Espooseen oli lämmin ja hieno keli, mutta paluumatkan viimeiset 170 km menivät sateessa ja sää jäähtyi olennaisesti. Eli ehti tulla kylmä. Se ei kuitenkaan ollut sään vika, vaan osoitus siitä, että kannattaisi tarkistaa sadetietojen lisäksi myös lämpötilatietoja eikä olettaa, että kesäsade on lutuisen lämmin. On sallittua laittaa ajoasun alle myös riittävästi vaatetta – jos huomaa ottaa sitä riittävästi mukaan.

Ilahduin kun meille tarjottiin mahdollisuutta ajaa Harleyn pressikäyttöön varattu Pan America, mutta neuvottelut Lapin keikkaa varten riittävistä kilometreistä kariutuivat, ja meille luvattiin "vain" 1500 kilometrin ajot ja viikko aikaa siihen. Olisi ollut hienoa pyörähtää pohjoisessa, mutta ehkäpä pärjäämme näilläkin kilometreillä mukavasti ja saamme selville, mikä tämä pyörä on miehiään.

Koeajettava pyörä on varustettu täydellä alumiinilaukkusarjalla, joten se tarvinnee kuormata täyteen ja pyörähtää jonnekin kauemmas ensi viikolla.

Eilisellä paluumatkalla selvisi jo sen verran, että pyörä lähtee tarvittaessa kuin telkkä pöntöstä ja elektronisesti säätyvä puoliautomaattinen alusta toimii asvaltilla kuin unelma.

Lisää asiasta, kunhan koeajo on saatu suoritettua.

Aiheesta aiemmin:

Harleyn Pan American Revolution Max 1250 -moottori: nestejäähdytys ja hydraulisesti säätyvät venttiilit

Harley-Davidsonin uusi seikkailupyörä Pan America 1250: "Kaksipyöräinen Jeeppi"