Autoblog Argentina on bongannut neljä seikkailuvalmista Harley-Davidson Livewireä varustettuna käsisuojin ja pehmein laukuin. Ajoneuvot oli kuljetettu Argentiinan eteläisimpään kärkeen Tierra del Fuegoon. Oranssien ja sinisten Livewirejen lisäksi paikalla oli nähty kaksi täyssähköistä Rivian RT-1 pickupia.

Pitkät päivämatkat sähkömoottoripyörillä ovat haasteellisia. Toki Charley Boormanilla ja Evan McGregorilla on mukanaan kokonainen miehistö avittamassa heitä ongelmissa - myös lataamisen kanssa. Livewiren ajomatka latauksella on valmistajan ilmoituksen mukaan kaupunkiajossa 234 ja maantieajossa 153 kilometriä. Raskaassa maastossa ajaminen lyhentää ajomatkaa tietysti entisestään myös hitailla nopeuksilla.

Kahden pyöräsarjan mukana kuljettaminen saattaa kertoa siitä, että Boormanin ja McGregorin edellä ajaa joku tsekkaamassa reitit, että ne ovat ajettavia, tai sitten sankarit vain vaihtavat pyörää ensimmäisten akkujen tyhjennyttyä, ja jatkavat matkaa tarvitsematta odottaa latautumista. Kyse voi olla myös yksinkertaisesti varapyöristä.

Täyssähköiset Rivianit saattavat olla mukana myös siksi, että kun niiden ajomatka latauksella on yli 600 kilometriä, niiden akuilla voidaan ladata lepovuorossa olevia Harrikoita ajonkin aikana. Ja mahtuuhan niiden mukana kulkemaan myös bensakäyttöiset generaattorit tai lisäakustot, jos tarvetta on.

Livewiren voi myös ladata 40 minuutissa sopivalla pikalaturilla, mutta niitä tuskin tulee Latinalaisen Amerikan olosuhteissa vastaan riittävän tiheästi.

Long Way Up -matkan tavoitteena ollee reissata Etelä-Amerikan eteläisimmästä mahdollisesta pisteestä Yhdysvaltoihin tai jopa Alaskaan asti.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.

Harley-Davidson Livewiren tuotantoversio EICMA:ssa, Milanossa.