Tervehdys kaikille.

Niin se vain taas yksi vuosi lähenee loppuaan ja samalla yksi ajokausi on tullut päätökseen. Tähän kauteen mahtui kyllä todella paljon ohjelmaa.

Vuosi sitten alkoi pyörän ja auton rakentelu näihin aikoihin, ja siitä sitten tultiin yhtä yhtä kyytiä lokakuun päätöskisaan.

Yleensä minulla syksyllä tulee fiilis, että onneksi kohta on tauko jne. Tänä vuonna kaikki kumminkin loppui ikään kuin kesken ja ajattelin, että nytkö jo on tauko ja pitää odottaa, että pääsen taas ajamaan.

En muista edes milloin viimeksi olisin ajanut näin monta kisaa vuodessa, mutta tästä tullaankin tähän, kun ihmiset ovat paljon kyselleet jatkostani. Selvää on, että jatkan ajamista ensi vuonna. Minä olen hyvin motivoitunut jatkamaan, koska ilokseni sain huomata että kehityin vielä tämän kauden aikana kuljettajana paljon, ja minulla on nyt valmiina hyvä Suzuki ja lisäksi ympärillä ihmisiä,  jotka auttavat hyväntahtoisuuttaan minua etenemään urallani.

Olen hyvin kiitollinen siitä, että kun tarpeeksi yrittää tehdä asioita oikein ja onnistuu edes pienen askeleen verran menemään eteenpäin, niin muutkin ihmiset sen näkevät, ja haluavat tulla mukaan ottamaan sen seuraavan askeleen yhdessä.

Hessel Vd Glind on lupautunut jatkamaan mekaanikkona ja kiitos hänelle suurenmoisesta työstä. Pyörä ja auto ovat talviunilla Hollannissa ja koko ajan sielläkin tapahtuu. Pyörän ja auton huoltohommat ovat käynnissä paraikaa ja menen itsekin muutamaan otteeseen auttamaan tässä talven aikana, ettei Hessulle tule työleirin tunnetta tästä hommasta.

Kotona olen palannut arkeen, ja töissä on pitänyt alkaa käymään joka päivä. Eipä silti, kyllä sitä ihan mielellään töihin pinkaisee joka aamu.

Kirsi radalla. Kuva: Henk Mannes.

Kirsi radalla. Kuva: Henk Mannes.

Laskuja on aikamoinen pinkka vielä tältä kaudelta maksettavana ja kiitos teille jotka olette pankkinani toimineet kauden ajan, että pitkä piikki löytyy ihan niinku ennen aikaankin. Tulee lapsuus mieleen, jolloin hain ”Sellin baarista” karamellejä piikkiin, ja maksoin viikkorahoista sitten laskun pois perjantaisin. 

Sponsoriasioitani olen myös hoitanut, ja on kiva nähdä, että ensi vuonna mennään taas yhdessä kohti parempia sijoituksia. Yksi uusikin yhteistyökumppani on lupautunut lähtemään mukaan.

Yritän tässä kuitenkin neuvotella vielä lisää uusia tukijoita, koska ainakaan vielä ei olla päästy tilanteeseen, että voisin sanoa, että nyt on kiitos riittävästi, joten uusia kaivataan aina, kun yhdessä siitä yhdestäkin tulee entistä vahvempi.

Seuraavan kerran ajan jäällä. Jos aikataulut natsaavat, niin ajan kyllä jonkin perinteikkään jääratakisankin.

Helmi/ maaliskuun aikana lähtee sitten RR-kausi käyntiin Espanjan ajoleirillä. Ajankohta varmistuu tuonnempana, koska sain myös apua ns. ajo-opetukseen ja samalla käydään läpi datasta ihan perusjuttuja ja uuttakin asiaa. Mutta perusjutut on ensin oltava priimakunnossa ihan kaikessa ja niinpä olen päättänyt oppia ensin ajamaan oikein (hymyä).

Ajotyylistäni on pystyttävä hiomaan pari särmää pois, niin sitä kautta seuraavan stepin ottaminen vauhdillisesti olisi helpompaa ja ainakin turvallisempaa. 2-tahtipiikilläajo elää voimakkaasti selkäytimessäni, mutta nyt se olisi pystyttävä painamaan muistojen joukkoon ja siirryttävä viimein tähän päivään.

Laitan nähtäville kalenterin tulevasta kaudesta kunhan se sarjan ylläpitäjän toimesta vahvistetaan.

Oikein hyvää talven odotusta kaikille, palataan taas.

#31 Kirsi