Aika-Ajo

– Aika-ajoihin lähdettiin märälle radalle sadekelin renkailla. Vettä ei enää satanut ja rata alkoi kuivua loppua kohden. Renkaat alko vähän lipsua enkä oikein saanut puristettua enää hyvää aikaa. Kumminkin eturiviin ruutuun kolme, Rasmus Nurmi kertoo.

Kisa 1. lauantai

Lauantain kisaan eturivin kolmosruudusta.

– Lähtö onnistui hyvin ja pääsin kärkeen ensimmäiseen mutkaan. Sain hyvin ajorytmistä kiinni vaikka vettä tiputti pikku hiljaa taivaalta, ja oli pieni pelko, että sade lisääntyy. Näin ei onneksi käynyt, vaan sain pidettyä johdon koko kisan ajan ja maalissa ensimmäisenä 4 sekunnin erolla toiseen.

Rasmus ja isä Janne Nurmi.

Rasmus ja isä Janne Nurmi.

Kisa 2. sunnuntai

– Sunnuntain kisaan lähdin paalupaikalta, koska lauantaina ajoin kisan nopeimman kierrosajan. Lähtö ei mennyt ihan niin hyvin kuin lauantaina, vaan tipuin toiseksi. Sain kuitenkin jo kolmannessa mutkassa kuitattua itseni kärkipaikalle. Siitä alkoi armoton taistelu mestaruudesta samalla kun taivaalta alkoi ripsiä pikku hiljaa vettä. Johtopaikalla ajoin aina viimeiselle kierrokselle asti. Sitten tuli se pahin painajainen mitä saattaa tulla. Olin tiputtanut vauhtia jo koska rata alkoi kastua enemmän ja tiesin viimeiselle kierrokselle lähdettäessä johtoni olevan kolme sekuntia. Loiva oikea ja siitä etunen alta mitään varoittamatta. Näin vesittyi mestaruustaistelu, Nurmi harmittelee.

Kauden 2021 yhteenveto

- Yhdeksän kisaa ja kuudesta tuli voitot. Yhden kerran olin toinen ja kaksi kertaa kaaduin. Rataenkat tein tällä kaudella Kymiringillä ja Motoparkissa. Viime kaudelta enkat nimissäni ovat Alastaron ja Kemoran radoilta.

Tavoitteena oli uusia viime vuotinen SSP300:n Suomen mestaruus. Se tavoite jäi saavuttamatta, kun vesisade pilasi vikalla kierroksella Motoparkissa mahdollisuudet ja kaaduin, Rasmus Nurmi selventää.

– Kausi meni suunnitelmien mukaan paria kaatumista lukuunottamatta. Olihan upea kausi pojalta. Vauhtia on tullut lisää ja kierrosajat puhuvat puolestaan. Rasmus on erittäin määrätietoinen ja rauhallinen kuski. Ajaa fiksusti ja tekee päätökset kisan aikana harkitusti, pohtii mekaanikkona toimiva isä, Janne Nurmi.

Ensi kaudella luvassa on uusi luokka ja uudet kujeet. Luokkana vuonna 2022 on Superstock 600. Tuleva kausi tulee olemaan opettelua uuteen pyörään ja sen saloihin. Tavoitteena on ajaa kisoissa podiumille.