Odotettavissa on siis uudet K1600GTL-, K1600GT- ja K1600B-mallit vuodelle 2022. Motorcycle on saanut käsiinsä saksalaista sertifiointimateriaalia, joka vahvistaa sen, että uudet, aiempaa alemmat päästöluvut ovat todellisuutta päivitetyille K1600-malleille. Moottorit tuottavat saman 158 hevosvoiman tehon kuin aiemminkin, mutta merkittävästi pienemmin hiilimonoksidi- ja hiilivetypäästöin.

Muutapa ympäristösertifiointi ei sitten pyöristä paljastakaan, mutta ei olisi ihme, jos ainakin osa malleista olisi varustettu tutkalla ja siihen perustuvalla mukautuvalla vakionopeudensäätimellä. Oletettavaa on myös, että mittariston virkaa toimittaa sama 10,25 tuuman näyttöelementti kuin BMW R1250T -mallissa.

BMW R1250RT 2021

BMW R1250RT 2021 ja sen 10,25 tuuman mittaristo.

Varmuutta ei myöskään ole, milloin ja missä BMW esittelee uudet mallinsa. Se on ilmoittanut aiemmin jo peruvansa osallistumisensa alan kahteen suurimpaan messutapahtumaan, EICMA-show'hun Milanossa ja Kölnin Intermotiin. Sen sijaan se aikoo keskittyä malliensa esittelyyn netissä. Lisäksi se on kertonut panostavansa alueellisiin alan tapahtumiin.

Osassa Euroopan maita K1600-mallien sivustojen osoitteita on muutettu 2020-päätteisiksi, mikä saattaisi kertoa siitä, että uudet mallit tulevat piankin.

Loogista se on siinäkin mielessä, että EICMA-messut ovat ensi kuussa ja vuosi vaihtuu kohta. Fanit luonnollisesti alkavat janota uusia ensi vuoden malleja ja tietoja niistä.