Kisan järjestää Motociclismo-lehti yhdessä Garminin kanssa. Superveloce Ago pomppasi heti alkuviikosta kärkeen äänestyksissä ja piti vakaan johdon messuviikon loppuun asti.

Uusi Shirannassa valmistettu kolmisylinterinen keräsi kaikkiaan miltei puolet, 47,2 %, 12 567 kisaan osallistuneen äänistä. Toinen sija meni Aprilia Tuaregille, joka sai 19 % ja kolmossijalle kivunneelle Moto Morini X-Capelle kertyi 7,9% äänistä.

Superveloce Ago esiteltiin ensi kerran julkisesti viime kuun loppupuolella Misanon radalla, ja ohjaimissa oli maestro, Giacomo "Ago" Agostini itse.

Pyörää on valmistettu käsityönä vain 311 kappaletta, yhtä monta kuin Agostinilla on voittoja uransa ajalta. 15 ensimmäistä on omistettu hänen maailmanmestaruuksilleen.

Agostini on henkilökohtaisesti signeerannut jokaisen pyörän, joten siitä tulee aikanaan melkoinen keräilykohde. Lisäksi pyörässä on mielenkiintoisia mekaanisia ratkaisuja kuten hiilikuituisia kateosia, Öhlinsin täysin säädettävä alusta ja Arrowin epäsymmetrinen pakoputkisto. Hopea / harmaa väritys on omistettu MV:n kisaperimälle ja sitä on virkistetty kirkkaan metallisella punaisella, jonka nimi on Rosso Ago.

MV voitti EICMA:n parhaan pyörän tittelin jo kuudennen kerran.

Aiheesta aiemmin:

Tässä se on: 15-kertaisen maailmanmestarin kunniaksi rakennettu erikoismalli MV Agusta Superveloce "Ago"

Kaikki Milanon EICMA 2021 -moottoripyörämessujen juttumme löydät täältä

MV Agusta Superveloce AGO. Ja stongassa kukapa muukaan kuin itse 15-kertainen maailmanmestari Giacomo Agostini. Malli julkistettiin lokakuun lopulla.

MV Agusta Superveloce AGO. Ja stongassa kukapa muukaan kuin itse 15-kertainen maailmanmestari Giacomo Agostini. Malli julkistettiin lokakuun lopulla.