Aamun aika-ajot, kuten itse kisalähdötkin, ajettiin nonstoppina, eli kun edellisen luokan kuljettajat ovat radalla, niin seuraavat kuskit tulevat valmiiksi lähtöalueelle. SM-pisteistä taisteltiin Junior-, A250- ja A450-luokissa kahdessa erillisessä lähdössä. Suomen Cup -sijoituksista kisattiin yhden osakilpailun verran Master- sekä 125-luokissa ja nousupisteitä A-luokkaan ajettiin kahdessa erillisessä osakilpailussa B250- ja B450-luokissa.

Viktor Leppälä

Viktor Leppälä

Päivän ensimmäisinästarttasivat Junior-luokan kuskit, jotka pääsääntöisesti ajavat 85cc kaksitahtisilla pyörillä. Aika-ajon voittanut Viktor Leppälä ampaisi kerralla johtoon, Isac Krohnin, Luukas Klemetin, Hugo-Brent Reimannin ja Aatos Pirttisen seruratessa tiiviisti perässä. Leppälä ajoi tyylipuhtaasti kärjessä kaikki kuusi kierrosta, voittaen kilpakumppaninsa 10.692 sekunnilla. Sijoista 2-5 käytiin todella tiukkaa kamppailua, jossa Aatos Pirttinen pääsi viimeisessä mutkassa kirimään itsensä toiseksi. Isac Krohn ajoi kolmanneksi perässään eestiläinen Hugo-Brent Reimann ja Luukas Klemetti, kaikkien ylittäessä maaliviivan sekunnin sisällä.

Junior-luokan ensimmäisen osakilpailun voittajat pokkasivat päivän ensimmäiset pokaalit.

Junior-luokan ensimmäisen osakilpailun voittajat pokkasivat päivän ensimmäiset pokaalit.

Seuraavaksi oli vuorossa kovatasoinen A250-luokka, jossa ennakkosuosikkina oli Mika Kallio, joka aamun aika-ajoissa jäi 0.135 sekuntia kärkiajan kellottaneelle Vertti Takalalle. Luvassa oli kovaa kilvan ajamista, sillä viisi kuljettajaa ajoivat aika-ajoissa sekunnin sisään.

Mika Kallio, Vertti Takala, Ossi Ojala ja Ossi Rantala tulossa radalta tiukan taistelun jälkeen.

Mika Kallio, Vertti Takala, Ossi Ojala ja Ossi Rantala tulossa radalta tiukan taistelun jälkeen.

Ensimmäisen kierroksen jälkeen kuskit olivat tiukassa nipussa, Mika Kallion johtaessa niukasti, Ossi Ojalan ja Vertti Takalan kaasutellessa tiukasti perässä. Hallitsevan Suomenmestarin Ossi Rantalan ollessa neljäntenä. Kahdeksan kierroksen ajan yleisö sai nähdä hermoja kutkuttavaa kilvanajoa. Mestarin ottein Mika Kallio kaasutteli kärjessä, mutta Ojala ja Takala pitivät huolen siitä, että osakilpailun voitto ei tullut helpolla. Podiumsijoista käytiin tiukkaa taistoa, kuskit antoivat kaikkensa ja maalilipulle tultiin lopulta järjestyksessä Mika Kallio, Vertti Takala, Ossi Ojala ja Ossi Rantala.

A250-luokan ensimmäisen osakilpailun parhaat: Vertti Takala (vas.), Mika Kallio, Ossi Ojala ja Ossi Rantala.

A250-luokan ensimmäisen osakilpailun parhaat: Vertti Takala (vas.), Mika Kallio, Ossi Ojala ja Ossi Rantala.

– Todella hyvät tunnelmat, vaikka ensimmäinen erä menikin suurimmaksi osaksi ilman pakoputkea, niin pystyi haastamaan noin hyvin. En tiedä mikä tuli, oikeastaan kokonaan koko alkukäyrä irti, kommentoi viime vuoden pronssimetallisti Ossi Ojala.

125-luokka

Kolmantena lähtöuralle asettuivat 125cc kaksitahtiset kilpapyörät. Poikkeuksena oli junior-luokan voittaja Viktor Leppälä, jolle oli 85cc pyörästä rakennettu 100cc pyörä, jolla hän ylsi neljänneksi aika-ajoissa. Tämä mielenkiintoinen sääntöuudistus mahdollistaa junioreiden osallistumisen tähän pienempään aikuisten luokkaan.

Numerolla 777 ajanut Viktor Leppälä ajoi 85cc pyörästä rakennetulla 100cc pyörällä. Pyörä erottuu joukosta pienemmän kokonsa tähden.

Numerolla 777 ajanut Viktor Leppälä ajoi 85cc pyörästä rakennetulla 100cc pyörällä. Pyörä erottuu joukosta pienemmän kokonsa tähden.

Niko Pekkonen sai hienon startin, Juho Mähönen toisena ja Juuso Tani kolmantena. Juho Mähönen haastoi hienosti Niko Pekkosta ja ajettuaan muutaman kierroksen rinta rinnan, Mähönen kuittasi ohi Niko Pekkosen.

#17 Niko Pekkosen, #313 Juho Mähösen ja #77 Juuson Tanin taistoa 125-luokassa.

#17 Niko Pekkosen, #313 Juho Mähösen ja #77 Juuson Tanin taistoa 125-luokassa.

Kisan puolen välin jälkeen Mähönen otti turvallisen etumatkan kilpakumppaeihinsa ja lopulta Juho Mähönen ajoi ruutulipulle lähes neljä sekuntia ennen toiseksi ajanutta Niko Pekkosta, Juuso Tani piti kolmannen sijansa ja 100cc pyörällä kilpaillut Viktor Leppälä ajoi hienosti neljänneksi. "Yliyrittäminen kostautui", kommentoi Niko Pekkonen kisan jälkeen.

Kolmen ajetun lähdön jälkeen harjaustauko oli paikallaan.

Kolmen ajetun lähdön jälkeen harjaustauko oli paikallaan.

Kilpailupäivä eteni jouhevasti ja ensimmäisen harjaustauon aikana jaettiin jo ajettujen osakilpailujen palkinnot.

Mika Kallio sai huonon lähdön A450-luokassa.

Mika Kallio sai huonon lähdön A450-luokassa.

Harjaustauon jälkeen lähtöpaikalle asettuivat A450-luokan kuskit. Ville Jauhiainen sai hyvän lähdön ja toiseen kurviin tultaessa Mikko Koskinen kaasutteli toisena. Toisella kierroksella Mika Kallio nousi haastamaan Koskista ja kun Koskisella pyörä pääsi keulimaan, niin Kallio kaasutti ohi. Heidän takanaan moninkertainen mestari Vertti Takala, sekä flatrackin moninkertainen maailmanmestari Lasse Kurvinen, eli kovatasoinen luokka oli kyseessä.

Mika Kallio 36 ajamassa takaa kisaa johtanutta Ville Jauhiaista 33, Mikko Koskista 69 ja Vertti Takalaa 95 kovatasoisessa A450-luokan osakilpailussa.

Mika Kallio 36 ajamassa takaa kisaa johtanutta Ville Jauhiaista 33, Mikko Koskista 69 ja Vertti Takalaa 95 kovatasoisessa A450-luokan osakilpailussa.

Koskinen ja Kallio vuorottelivat kakkospaikasta Ville Jauhiaisen kiitäessä kärjessä. Tiukkaa kamppailua käytiin heidän takanaan Vertti Takalan ja Lasse Kurvisen kesken. Viimeisellä kierroksella Takala ja Kurvinen pääsivät ohi Koskisen. Kilvanajo päättyi dramaattisesti, kun Takala ja Kurvinen kaasuttelivat rintarinnan maalisuoralle ja Kurvinen ajautui radan vasempaan laitaan ja osui jäiseen penkkaan, menettäen pyöränsä hallinnan.

Lasse Kurvisen taistelu johti penkan kautta maalilipulle.

Lasse Kurvisen taistelu johti penkan kautta maalilipulle.

Lopullinen maaliintulojärjestys oli Ville Jauhiainen, 1.836 sekuntia Mika Kalliota nopeammalla ajalla. Vertti Takala kiri kolmanneksi 0.302 sekuntia, penkan kautta maaliin taistellutta Lasse Kurvista edellä. Kovan taistelun jälkeen Mikko Koskinen jätettiin viidenneksi.

Mikko Koskinen

Mikko Koskinen

– Elämäni huonoin viimeinen kierros. Hanskat putosi lopuksi. Ajattelin, ettei kannata edes yrittää, tulee vain vahinkoja, pitkään kolmantena ajanut Mikko Koskinen kommentoi palkintojen jaon yhteydessä.

Kovan A450-luokan podiumilla Lasse Kurvinen (vas.), Mika Kallio, Ville Jauhiainen, Vertti Takala ja Mikko Koskinen.

Kovan A450-luokan podiumilla Lasse Kurvinen (vas.), Mika Kallio, Ville Jauhiainen, Vertti Takala ja Mikko Koskinen.

Master-luokkaan oli ilmoittautunut seitsämän veteraanikuskia. Ensimmäisen kierroksen jälkeen kärkipaikkaa piti Antti Pekkonen, Mikko Huttunen toisena ja kolmantena Topi Haarala.

Master-luokassa starttasi seitsemän kuskia.

Master-luokassa starttasi seitsemän kuskia.

Toiselle kierrokselle lähdettäessä Huttunen kuittasi itselleen kärkipaikan ohi Pekkosen, Topi Haaralan ja Peter Lillkvistin jahdatessa perässä. Huttunen johti tyylikkäällä ajollaan suvereenisti maaliviivalle asti. Topi Haarala pääsi ohi Antti Pekkosesta, joka kuitenkin sai itselleen podiumilta kolmannen paikan.

Martti Mäki-Jouppila käskytti 500 cc kilparatsuaan kahdenkymmenen vuoden kokemuksella.

Martti Mäki-Jouppila käskytti 500 cc kilparatsuaan kahdenkymmenen vuoden kokemuksella.

Martti Mäki-Jouppila ajoi Master-luokassa ainoana kaksitahtisella 500-kuutioisella pyörällä. Mäki-Jouppila aloitti oman jääratakilpailunsa 20 vuotta sitten viisisatasella Hondalla. Lauantaina iskariongelmista kärsinyt Mäki-Jouppila ei saanut pyöräänsä kulkemaan ja valitettavasti hänen kilpailunsa päättyi kaatumiseen kuudenneĺla kierroksella ja sitä kautta valitettavaan keskeytykseen.

Master-luokan voittajat: Topi Haarala (vas), Mikko Huttunen ja Antti Pekkonen.

Master-luokan voittajat: Topi Haarala (vas), Mikko Huttunen ja Antti Pekkonen.

– Kisa meni ihan ok. Startti ei ollut ihan paras, suoran päässä olin ehkä neljäs. Siitä lähdettiin sitten ajelemaan. Ihan heti en löytänyt omaa, rentoa ajamista, mutta parin kierroksen jälkeen pystyi ajamaan jo vähän rennommin. Ei se ihan helpon oloista ollut vieläkään. Ihan ok, lopputulos oli se mitä haettiin, eli voitto. Rata oli haasteellisista olosuhteista huolimatta huippukunnossa ja hyvän levyinen. Vettä ei ole missään, eikä kulunutkaan pahasti, kertoi kisan jälkeen Master-luokan voittoon ajanut Mikko Huttunen.

– Kun tulee ikää enenmmän, niin ajamistakin jännittää enemmän. Ihme juttu. A:ssa on kova taso ja tämä on minulle nykyisin kuitenkin harrastehommaa. Master-luokassa ajaminen ei jännitä niin paljoa, tämä on hauskanpitoa. A:ssa se on liian tosissaan ajamista. Tämä on niin jännä laji. Kun tutustumiskierroksen jälkeen tullaan ja laitetaan etupyörä tuohon lähtöuraan, niin sanotaan, että niin ikävää olotilaa ei saa mistään muualta, kuin täältä. Se on tämän jutun suola, perusteli Mikko Huttunen naureskellen siirtymistään A450-luokasta Master-luokkaan.

Mika Kallion tyylinäyte.

Mika Kallion tyylinäyte.

A250-luokan päivän toissa startissa ensimmäisen kierroksen aikana kärkipaikkaa hakivat Ossit Rantala ja Ojala yhdessä Mika Kallion kanssa. Ensimmäisen kierroksen jälkeen Kallio sai itsensä johtoon, mutta Ojala sekä Rantala olivat 0.3 sekunnin välein Kallion perässä. Kisan puolen välin jälkeen Ossi Ojala jatkoi Kallion kirittämistä. Vertti Takala pääsi ohi Ossi Rantalan. Toiseksi viimeiselle kierrokselle lähdettäessä Mika Kallio sai revittyä itselleen kaulaa, mutta kolme seuraavaa kuskia olivat 0.5 sekunnin sisällä toisistaan, Vertti Takalan päästyä ohi Ossi Ojalan ja aivan Ojalan takarenkaan tuntumassa neljäntenä kaasutteli Ossi Rantala. Taistelu oli tiukkaa maaliviivalle asti, mutta lopulta järjestys ruutulipulle tultaessa pysyi samana: Mika Kallio, Vertti Takala, Ossi Ojala ja Ossi Rantala. Tässä oli hienoa kilvanajoa loppuun asti.

Mika Kallio ei ehdinyt hakemaan A250-luokan voittopokaalia. Sen otti huostaansa toiseksi ajanut Vertti Takala, vieressään Ossi Ojala ja Ossi Rantala.

Mika Kallio ei ehdinyt hakemaan A250-luokan voittopokaalia. Sen otti huostaansa toiseksi ajanut Vertti Takala, vieressään Ossi Ojala ja Ossi Rantala.

– Harmittaa, että Mika karkasi siinä alussa, kun osuttiin siinä toisessa mutkassa yhteen, ja minulla meni isompi vaihde päälle liian aikaisin, jossa pojat pääsi ohi. Siitä sitten noustiin, pidin toisen sijan, mutta kovaa sai ajaa, kun toiset tulivat lujaa perässä, harmitteli palkintojen jaon jälkeen Vertti Takala häviötään Mika Kalliolle.

Kaikkien Junior-luokan osallistujien jalat eivät yllä jäälle, joten apukoroke on tarpeen.

Kaikkien Junior-luokan osallistujien jalat eivät yllä jäälle, joten apukoroke on tarpeen.

Junior-luokan starttiviivalla on, muita luokkia enemmän tohinaa, kun huoltajat ovat mukana tarkistamassa, että kaikki on kuten pitää. Pienimmät kuskit tarvitsevat apukorokkeen, kyetäkseen starttaamaan kunnolla. Sen verran innokkaita nuoret kuskit olivat, että päivän toinen startti jouduttiin uusimaan varaslähdön takia.

Kai Laukkanen heiluttamassa ruutulippua Jurior-luokan suvereeniin voittoon ajaneelle Viktor Leppälälle.

Kai Laukkanen heiluttamassa ruutulippua Jurior-luokan suvereeniin voittoon ajaneelle Viktor Leppälälle.

Viktor Leppälä ampaisi näytöstyyliin joukon kärkeen ja vaikka lähdössä oli 15 nuorta kuskia, niin lähtösuoran jälkeinen ensimmäinen tiukka kurvi meni kaikilta turvallisesti. Isac Krohn oli toisena ja Aatos Pirttinen kolmantena. Viktor Leppälä sai ajaa omaa ajoaan. Hugo Freimann nousi toiseksi, ohi Isac Krohnin ja Aatos Pirttisen. Lukas Klemetti pysyi myös hyvin kamppailtaessa podiumpaikasta. Järjestys sijoista 2-5 vaihtui kaiken aikaa. Lopulta Viktor Leppälä oli maalilipulla 9 sekuntia ennen toiseksi ajanutta Hugo Freimannia. Viimeisellä kierroksella Aatos Pirttinen teki jälleen hienon loppurutistuksen kirien itsensä kolmannelle sijalle, noin 0.5 sekunnin erolla ennen neljänneksi kaasutellutta Isac Krohnia.

Kaikki Junior-luokan kuskit palkittiin toistamiseen Seinäjoen Kyrkösjärvellä.

Kaikki Junior-luokan kuskit palkittiin toistamiseen Seinäjoen Kyrkösjärvellä.

Päivän kahdeksannessa lähdössä, piikkirenkaat lähtöuraan asetti kymmenen B250-luokan kuskia. Päivän ainoana naiskuljettajana oli ennätysajassa vakavasta loukkaantumisesta toipumassa oleva Kirsi Kainulainen.

Kirsi Kainulainen 37, sai loistavan lähdön, Arthon Alanteen ampaistessa kärkeen.

Kirsi Kainulainen 37, sai loistavan lähdön, Arthon Alanteen ampaistessa kärkeen.

Arthon Alanne ampaisi kärkeen ja ensimmäisen kurvin jälkeen Waltteri Romunen oli kakkosena ja Kirsi Kainulainen hienosti neljäs. Alanne oli tässä kisastartissa aivan omaa luokkaansa, jättäen kierros kierrokselta toiset kauas taakseen. Takana taistelu jatkui ja kilpailun puolessa välissä toista paikkaa piti hallussaan Tuomas Kesti 0.9 sekuntia Waltteri Romusen edellä. Niko Lehtiranta oli neljäs ennen Tommi Rätyä.

#77 Niko Lehtirannan ja #39 Tuomas Kestin 39 taistelua B250-luokassa. Takana #354 Tommi Räty.

#77 Niko Lehtirannan ja #39 Tuomas Kestin 39 taistelua B250-luokassa. Takana #354 Tommi Räty.

Tässä vaiheessa Kirsi Kainulainen oli seitämäntenä. Kuudennelle kierrokselle lähdettäessä Niko Lehtiranta kaatui etumutkassa, ja Tommi Räty sai juuri ja juuri väistettyä, ettei ajanut Lehtirannan päälle. Kierrosta myöhemmin saman kohtalon koki Kalle Kangas, mutta onneksi kumpikaan kuski ei loukannut itseään.

Arthon Alanne otti lauantain B250-luokan lähdön nimiinsä selkeällä yli 11.5 sekunnin erolla ennen toiseksi kaasutelleeseen Tuomas Kestiin. Waltteri Romunen oli kolmas, Tommi Räty neljäs 0.16 sekuntia Hugo Feimannia nopeammalla ajalla. Kirsi Kainulainen taisteli hienosti kuudenneksi.

B250-luokan podium: Tuomas Kesti (vas.), Arthon Alanne ja Waltteri Romunen.

B250-luokan podium: Tuomas Kesti (vas.), Arthon Alanne ja Waltteri Romunen.

Päivän toiseksi viimeinen lähtö oli A450-luokan toinen startti. Ensimmäisen kurvin jälkeen järjestys oli Ville Jauhiainen, Mika Kallio, Mikko Koskinen ja Vertti Takala. Ensimmäisessä kaarteessa Jauhiainen pääsi kuitenkin karkuun.

#33 Ville Jauhiainen pääsi karkaamaan, muiden tullessa vielä nipussa perässä A450-luokan lauantain toisessa lähdössä.

#33 Ville Jauhiainen pääsi karkaamaan, muiden tullessa vielä nipussa perässä A450-luokan lauantain toisessa lähdössä.

Koskinen ja Takala kävivät kovaa vääntöä kolmannesta paikasta. Tiukassa kaarteessa Koskinen aina saavutti Takalaa, mutta suorille lähtiessä kuitenkin hävisi Takalalle ja pääsuoralla välimatka kasvoi. Mika Kallio ajoi agressiivisesti kiinni, edellä ajanutta Jauhiaista ja näytti siltä, että olisi viimeisellä kierroksella saavuttaisi Jauhiaista, mutta vauhti ei kuitenkaan lopulta riittänyt kiinniottoon. Ruutulipulle ajoi jälleen ensimmäisenä Ville Jauhiainen 0.651 sekuntia Mika Kalliota nopeammin, Vertti Takala piti pintansa, tullen kolmanneksi ja Mikko Koskinen joutui tyytymään neljänteen sijaan.

Ville Jauhiainen (oik), oli molempien A450-luokan osakilpailujen nopein. Mika Kalliolle jäi parannettavaa Orivedellä ajettaviin osakilpailuihin.

Ville Jauhiainen (oik), oli molempien A450-luokan osakilpailujen nopein. Mika Kalliolle jäi parannettavaa Orivedellä ajettaviin osakilpailuihin.

– Kiri ei riittänyt tänään, eli se tarkoittaa sitä, että huomenna pitää voittaa molemmat lähdöt. Mestaruushan on vielä auki. Huomenna on eri keli ja eri rata, erilaiset olosuhteen. Katsotaan, mitä se tuo tullessaan. Ei ollut paras kisa, Ville veti kyllä älyttömän hyvin. Yritin alkuun roikkua ja sitten tuli pieniä virheitä. Loppuun sain petrattua ja sain vähän kiinni, mutta ei se riittänyt, Mika Kallio kommentoi palkintojen jaon jälkeen.

– Tämä päivä meni kyllä putkeen, sen verran täytyy, kun siellä on pari ammatilaista ja tuore fläträckin kaksinkertainen maailmanmestari, niin kyllä vähän täytyy rintaa röyhistellä, että ihan hienosti meni, iloitsi päivän tuplavoittaja Ville Jauhiainen.

Starttiviiva oli täynnä päivän viimeisessä, B450-luokan lähdössä.

Starttiviiva oli täynnä päivän viimeisessä, B450-luokan lähdössä.

Kisapäivän päätteeksi nähtiin vielä B450-luokan startti. Lähtöviivalla oli ruuhkaa, kun 22 kuljettajaa asetteli piikkirenkaitaan lähtöuraan. Jännitys tiivistyi ja purkautui varaslähtöön, joten tämäkin startti otettiin uudestaan. Pyörät pääsivät toisella yrityksellä matkaan.

Ajolinjojen kanssa sai olla tarkkana, kun kuskit tulivat sumppuna etumutkaan.

Ajolinjojen kanssa sai olla tarkkana, kun kuskit tulivat sumppuna etumutkaan.

Janne Kalliokoski kamppaili kärkipaikasta Joni Oksasen kanssa. Ensimmäisissä kaarteissa oli valtavasti ruuhkaa, mutta hienosti kuskit siitä selvisivät ilman törmäilyjä. Täyden kierroksen jälkeen kärjessä kaasutteli Janne Kalliokoski, toisena Aki Suokas, Tuomas Kesti kolmantena, Joni Oksanen tiukasti perässään.

Kirsi Kainulainen osallistui tähänkin lähtöön Mikko Huttusen pyörällä ja oli hienosti kymmenentenä. Kisan edetessä Tuomas Kesti nousi johtoon, Aki Suokas piti kiinni toisesta sijastaan, Janne Kalliokosken tiputtua kolmanneksi. Viimeiselle kierrokselle lähdettäessä Toni Järvinen yritti etukurvissa liian ahneesti ohi edellään yhdennellätoista sijalla ajanutta Kirsi Kainulaista, osuen Kainulaisen takarenkaaseen. Molemmat kaatuivat ja lensivät vaarallisesti radan puolelle, mutta onneksi takana tulleet onnistuivat väistämään molemmat kuskit.

Vaikka varsinainen kilvanajaminen meni pilalle, Kainulainen ei luovuttanut vaan nosti vimmaisesti pyörän pystyyn ja lähti ajamaan takaa jo maaliin ehtineitä kilpakumppaneita.

Vaikka varsinainen kilvanajaminen meni pilalle, Kainulainen ei luovuttanut vaan nosti vimmaisesti pyörän pystyyn ja lähti ajamaan takaa jo maaliin ehtineitä kilpakumppaneita.

Toni Järvinen keskeytti, mutta sisustaan tunnettu Kainulainen riuhtoi pyöränsä ylös ja vaikka ensimmäiset kuskit tulivat jo ruutulipulle, niin Kainulainen ajoi vielä viimeisenkin kierroksen loppuun.

B450-luokan voitti Tuomas Kesti selkeästi yli 6.7 sekunnin erolla toiseksi kaasutelleeseen Aki Suokaasta. Kolmanneksi ajoi hienosti, ensimmäistä kertaa kilpaillut Janne Kalliokoski.

#67 Aki Suokas joutui lopulta antautumaan hienosti ajaneelle #139 Tuomas Kestille. #110 Janne Kalliokosken debyyttikisa meni myös hyvin.

#67 Aki Suokas joutui lopulta antautumaan hienosti ajaneelle #139 Tuomas Kestille. #110 Janne Kalliokosken debyyttikisa meni myös hyvin.

Kirsi Kainulainen kommentoi lauantain tapahtumia osakilpailujen jälkeen.

– Oli todella kiva päivä, vaikka olin omasta vauhdistani jäljessä, enkä niin sanotusti päässyt mihinkään. Mutta ei se haitannut yhtään kun muistan, että olin juuri toipilas. Vaikkakin rajoitteet on poistettu liikkumisesta, niin kuntoutus jatkuu edelleen. Mitään varsinaisia pelkoja ei ole jäänyt, mutta olen skarpimpi omasta tekemisestä, niin ettei kaikkiin haasteisiin tarvitse yrittää vastata, eikä kaikkiin rakoihin yrittää väkisin vääntää. Pyrin välttämään turhia riskejä.

– Ajoin tänään, pitkän tauon jälkeen "pikku pyörällä", 250 nelarin kotarilla. Lähdin kylmiltään minulle uudella pyörällä, mutta sen ominaisuudet ovat sellaiset, että se on voittopyörä, kun ajomiehelle sen sais alle. Todella mukava oli ajaa kahdessa luokassa, vaikka käsi väsyykin heti kolmen kierroksen jälkeen. Mutta sillä se vahvistuu millä se on rimpulaksi tullutkin.

Kirsi Kainulainen otti ensituntumaa uuteen pyöräänsä B250-luokan kilpailussa.

Kirsi Kainulainen otti ensituntumaa uuteen pyöräänsä B250-luokan kilpailussa.

– Isossa luokassa (B450) oli viimeiselle kierrokselle saakka lähdettäessä hyvää vääntöä, mutta viimeiselle kierrokselle lähtiessä rytisi, kun innokkas nuorimies kokeili vähän tiukkaan rakoon ohi. Nostin pyörän pystyyn ja vaikka ensimmäiset tulivat jo maaliin, lähdin ajamaan perään viimeisen kierroksen loppuun.

Lensin siinä nurin ja vähän nilkka vääntyi, mutta onneksi tälle kaudelle uusin ajosaappaat. Nivelsiteet on varmaan revähtäny ja alitajunnasta tuli käsky etten pistä katkennutta kättä maahan muuta kun kyynärpäällä ottamalla vastaan niin mustelmilla selvisin.

MJP-eventsin tuottaja Marko Panula (kuvaajana) vastasi jaaratakilpailujen striimauksesta. Mika Saloa ja Ville Jauhiaista haastattelemassa Niclas Poytalaakso, joka toimi toisena asiantuntijakommentaattorina, joten kilpailuja pystyi seuraamaan myös kotisohvilta.

MJP-eventsin tuottaja Marko Panula (kuvaajana) vastasi jaaratakilpailujen striimauksesta. Mika Saloa ja Ville Jauhiaista haastattelemassa Niclas Poytalaakso, joka toimi toisena asiantuntijakommentaattorina, joten kilpailuja pystyi seuraamaan myös kotisohvilta.

Kaikkiaan Jääradan SM:n avauskilpailut sujuivat todella jouhevasti. Vähän yli kolmessa tunnissa saatiin ajettua kaikki, ennalta sovitut osakilpailut. Kaikki järjestelyt toimivat loistavasti ja Seinäjoen Moottorikerho saa olla jälleen ylpeä puurtamisestaan.