Kawasaki H2R on mekaanisella ahtimella terästetty se kilpailullisempi versio. Moottori on 998 cm3 ahdettu rivinelonen, ja ainakin Kawasakin oman tiedotteen mukaan tällaista kiihtyvyyttä, kuin mitä H2R tarjoaa, ei ole koettu aiemmin. Tämä, ja ajamisen hauskuus olivat tavoitteena pyärää suunniteltaessa.

Tehonlisäykseen käytetty mekaaninen ahdin on kuten aiemminkin on kerrottu, Kawasaki Heavy Industries -konsernin omaa tuotantoa. KHI-Group toi pyörään myös uutta moottori- ja alustan suunnittelun osaamista. Esimerkiksi Kawasaki Aerospace Company auttoi ylempien ja alempien ilmanohajussiipien suunnittelussa. Niiden tavoitteena on lisätä stabiiliutta, kun ajetaan todella isoja nopeuksia. Ryhmätyön tunnuksena Kawasaki River -merkki, joka symboloi koko Kawasaki-ryhmää löytyy pyörän edestä.

Sekä pyörän runko, alusta että myös aerodynamiikka on suunniteltu kiihtyvyyden ja ajettavuuden sekä korkeiden nopeuksien mukaan. 

Pyörä on kieltämättä iskevän, erikoisen ja menevän näköinen, ja se varmaan on ollut tavoitteenakin.

Toistaiseksi julkaistut tekniset tiedot, Ninja HR2

  • Moottori 998 cm3 mekaanisesti ahdettu nestejäähdytetty rivinelonen
  • Tavoiteteho 300 hv
  • Runko ristikkotyyppinen, korkealujuusterästä
  • Renkaat 120/600R17, takana 190/650R17. Molemmat kilpasliksejä.

Oheinen artikkeli ilmestyi Motouutiset.fi-moottoripyörälehdessä alun perin 30.9.2014.