Järjestelmä on viety niin pitkälle, että se toimii jopa kaupunginosakohtaisesti sillä tavalla, että se näyttää kuvatoistoon pystyvässä "liikennemerkissä" naapureittesi kuvia. Tällöin saatat nähdä oman perheesi jäseniä näytöllä kurtistelemassa kulmiaan ylinopeutesi vuoksi.

Ovatko nämä nyt sitten spelfieitä (speedie + selfie)? Joka tapauksessa konsepti on mielenkiintoinen, ja kyse on kokeilusta, joka saattaa levitä laajemmallekin. YouTube-kommentoinnissa todettiin, että toteutus on liiankin hyvä. Kuvien katsominen on niin kiinnostavaa, että se saattaa heikentää jopa liikenneturvallisuutta. Kaikki kuitenkin pitivät ideasta.

Ihmiset ovat olleet todella innostuneita kokeilusta, ja ovat ladanneet satoja kuvia palveluun heti kampanjan avaamisen jälkeisinä päivinä.

Miten luulette, että tämä toimisi Suomessa? Miten viranomaiset toteuttaisivat sen? Jutun aloituskuvassa se positiivinen vaihoehto.

Lähteenä toimi Ads of the World -sivusto. Katso asian erittäin tyhjentävästi selittävä video alla: 

 

Oheinen artikkeli julkaistiin Motouutiset.fi-moottoripyörälehdessä alun perin 8.10.2014.