Parempi kaarreajo pitää sisällään oikean määrän kaasunkäyttöä, optimaalisen kallistuksen sekä vähittäisen vakaan jarrutuksen hidastamisen aikana.

Continentalin tiedotteen mukaan kiitos optimoidun kaarrejarrutuksen, jarruttaminen on paljon stabiilimpaa ja ennakoitavampaa. Onnettomuusriski kaarteessa pienenee ja turvallisuus paranee.

Ensimmäisenä uusi järjestelmä tulee käyttöön uudessa BMW S 1000 XR:ssä kesällä 2015. 

Perus ABS auttaa moottoripyörää säilyttämään stabiilisuutensa suoralinjaisen jarrutuksen aikana. Mutta kaarteissa tämä uusi toiminto ottaa huomioon myös sen faktan, että moottoripyörä on kallellaan kaarteessa. Silloin ABS tulee mukaan hitaammin, ja moduloi jarrupainetta pehmeämmin parantaakseen käsiteltävyyttä kaarteessa.

Järjestelmä perustuu useiden sensoreiden yhteistoimintaan, jotka lukevat sekä kiihtyvyyttä, kiertymistä, pituuskallistusta sekä kallistuskulmaa rajoittaakseen jarrupainetta tilanteeseen sopivalla oikealla tavalla. Siinä on mukana myös luistonesto, joka toimii heti, kun pyörästä on katoamassa kontrolli liian suuren nopeuden takia. 

Lopuksi laitteessa on myös wheelieiden esto, joka säätää moottorin vääntöä estääkseen etupyörää nousemasta maasta kiihdytyksen aikana.