Kyse on keksijä Charles Cleon Thompsonin patentista sähköisesti sisäänvedettävälle moottoripyörän stabilointilaitteelle. Laite asennetaan hakemuksen mukaan moottoripyörän turvakaariin siten, ettei pyörän rakenteisiin tarvitse tehdä peruuttamattomia muutoksia. 

Oikeasti laite on tarkoitettu parantamaan moottoripyörän stabiilisuutta pysähtymisvaiheessa tai hyvin hitaassa vauhdissa. Kuten jutun aloituskuvasta näkyy, laitteen alapäässä on pyörä, joka voidaan laskea alas joko automaattisesti tai käsin vauhdin hidastuessa, ja samoin nostaa ylös vauhdin noustessa.

Laitteita voi asentaa pyörään useampia.

Siitä voi olla hyötyä sellaisille, joille moottoripyörän pystyssäpitäminen kaupunkiliikenteessä esimerkiksi valoihin pysähdyttäessä tai missä muualla tahansa vauhdin hidastuessa tuottaa ongelmia. Pienikokoisuus saattaa olla ongelma, tai jokin liikuntarajoite tai yksinkertaisesti ikä, jolloin lihasvoimat eivät tahdo enää riittää.

Ja itse asiassa järjestelmä ainakin periaatteessa sopii mihin tahansa moottoripyörään, joten sitä voisi ajatella käytettävän myös lähdön mekaniikan, kytkimen ja kaasun yhteiskäytön harjoitteluun turvallisesti. Patenttihakemuksessa painotetaan kuitenkin laitteen soveltuvuutta isoihin moottoripyöriin. Mikä tietysti tarkoittaa Gold Wingin lisäksi mm. Indianeja, Harley-Davidsoneja ja BMW:eitä.

Odotamme mielenkiinnolla mahdollista joukkorahoituskampanjaa tai valmistuksen aloittamista. Ostaisitko tällaisen omaan pyörääsi?

Periaatepiirros apupyörän sijoittumisesta.