Polariksen kauppa käsitti tiettyjä sähkömoottoripyörätuotantoon liittyvien osia, ja näiden myynnin jälkeen Brammo keskittyy kehittämään sähköisiä voimantuotantojärjestelmiä. Sähkömoottorien osalta siihen kuuluvat sekä itse moottorit, akustot että myös elektroniset ohjausjärjestelmät. Brammo on keskittynyt litium-ioniakkujen käyttöön sporttimoottoripyöriensä voimanlähteinä - siinä tuleekin sitten yhtymäkohtia Polariksen ajoneuvotuotantoon. Koska asiakkaat ovat osoittaneet kasvavaa kiinnostusta heidän voimantuotantojärjestelmiään kohtaan, Brammo aikoo jatkossa keskittyä sen tarjoamiin mahdollisuuksiin.

Polaris-kaupan julkistuksen myötä Brammo kertoi tiedotteessaan sopineensa voimantuotantojärjestelmiensä toimituksesta Polarikselle, ja tämä koskee sekä moottoripyöriä että muita on- ja offroad-kulkuneuvoja. Integroimalla litium-ioni-akut ja muun sähköisen voimansiirron tekniikan ajoneuvoihin on merkittävä liiketoiminnan mahdollisuus Brammolle. Yritys fokusoi tämän puolen kehitystyötään palvellakseen alihankkijana ajoneuvojen valmistajia.

Brammon pääjohtaja ja perustaja Craig Bramscher kertoo, että "kumppanuutemme Polariksen kanssa on kehittynyt viime vuosien mittaan, ja siinä missä me jatkamme innovointia sähköisten voimansiirtojärjestelmien osalta, Polaris puolestaan jatkaa ajoneuvoliiketoimintansa globaalin kasvun kehittämistä. Tämä kumppanuus perustuu molempien busineksien vahvuuteen. Polaris rakentaa parhaat urheilu- ja hyötyajoneuvot mukaanlukien Victory- ja Indian-moottoripyörät. Brammolla puolestaan on parhaat litium-ioniakut sekä voimantuotantojärjestelmät."

Kun Brammo 2007 päätti viedä eteenpäin omia sähköisten ajoneuvojen innovaatioitaan, markkinoilla oli vain muutamia sen alan yrityksiä. Nyt kaikilla päämiehillä on sähköisten ajoneuvojen strategia, ja Brammon siirtyminen horisontaalimarkkinoille sähköisiin voimansiirtojärjestelmiin antaa sille mahdolisuuden ratsataa tällä teknologian aallolla, Brammolla uskotaan.

Sähköisten ajoneuvojen markkinat ovat vasta nousussa, ja isoilla valmistajilla on suuruuden tuoma ekonomia hyötynään, oli kyse sitten auto- tai moottoripyöräteollisuudesta. Ratkaisu, että Polaris, jonka kanssa Brammo on tehnyt jo aiemminkin yhteistyötä, ja joka itse asiasssa omisti osan Brammoa jo entuudestaan, keskittyy oman strategiansa mukaisesti sähköisten ajoneuvojen valmistukseen, ja Brammo taas teknologian kehittämiseen. Mikäli Polariksella on aktiivisia suunnitelmia nopeasti siirtyä sähköisten ajoneuvojen valmistukseen, Brammo saa myös järjestelmät toimittamalla tietyn rahallisen turvan toimintaansa.