Uusi Saroléa SP7 on kehitysmalli viimevuotisesta ja sitä on muutettu parempaan suuntaan monelta osin. Kuljettajana Man-saaren kisassa toimii kuten viime vuonnakin skotlantilainen Robert Wilson (jutun aloituskuvassa).

Team Sarolea on käyttänyt hyväkseen viime vuoden kisasta saatua dataa testaessaan ja optimoidessaan pyöräänsä. Uudessa designissa on parempi aerodynamiikka, mikä antaa korkeamman huippunopeuden. Lisäksi pyörä on huomattavasti kapeampi, joka puolestaan antaa kuljettajalle paremman ajoasennon.

Sarolea SP7 julkistustilaisuudessa.

Kun asentoa pystyy vaihtamaan entistä helpommin, niin myös painopisteen hallinta helpottuu. Pyörä on myös aiempaa kevyempi. Pienempi paino on saavutettu käyttämällä enemmän hiilikuitu- ja titaaniosia sekä 3D-tulostettuja osia.

Pyörän sisäiset ohjausjärjestelmät hoidetaan lasikuitukaapeloinnin kautta. Myös elektroniikka- ja moottorinohjausjärjestelmät on pantu uusiksi.

Suurin parannuksen kohde on kuitenkin moottori. Se on kokonaan valmistajan kehittämä ja tuo merkittävän parannuksen vääntöön. Testien mukaan kasvu on jopa 50 %. 

  • Eksoottinen Sarolea SP7.

Uuden Sarolea SP7:n julkistuksen myötä yritys haluaa selvästi profiloitua yhdeksi pääbrändeistä sähköisten kilpamoottoripyörien osalta.

Teknisiä tietoja:

  • Kokonaispaino 190 kg
  • Kiihtyvyys 0-100 km/h 2,8 s
  • Huippunopeus 270 km/h
  • Maksimivääntö 900 Nm

Lisätietoja Man-saaren kisojen kotisivuilta sekä Sarolean omilla sivuilla.

Aiheesta sivuillamme aiemmin: Sarolea, historiallinen mp-merkki tekee paluuta sähkömoottorilla

Uusi Sarolea SP7 tositoimissa.