Paikalla olivat vuosimallin 1998 suunnittelusta vastannut Kunihiko Miwa, vuosimallien 2002-2004 vastaava Yoshikazu Koike, vuosimalli 2007:n Mokoto Shimamoto), 2009-mallia edustanut Toyoshi Nishida sekä viimeisimpien, vuoden 2015 YZF-R1 ja YZF-R1M -malleista vastuun kantava Hideki Fujiwara. Miehet myös pukivat ajoasut ylleen ja testasivat omasuunnittelemansa mallit.

Fujiwara-san kehitti kokonaan uudet YZF-R1 ja YZF-R1M -mallit yhdeksänkertaisen maailmanmestarin ja testikuljettajan Valentino Rossin avulla.

2015 YZF-R1 ja YZF-R1M tekivät hiljan debyyttinsä European Superstock 1000-  (kolmas sija ensimmäsiessä kisassa Aragonissa), Endurance World Championshipissä (viides sija Le Mansin 24 tunnin mp-ajossa), British Superbike Championshipissä (kaksi kolmatta sijaa Brands Hatchissä), sekä osanotto Superbike IDM International German Championshipissä tänä viikonloppuna.

Ohessa videoklippi, jossa sekä menneiden että tuoreimman mallin suunnittelijat kertovat kiintoisasti kunkin malliversion suunnittelun pääkohdista.