Tämän vuoden MotoGP-sarjassa Hondan RC213V:tä ajavat tehdaskuljettajat Dani Pedrosa ja Marc Marquez. Uusi tuotantokilpapyörä RCV1000R perustuu samaan litraiseen 90-asteiseen V-4-moottoriin. 

Kuljettajan työskentelynäkymää.

Tehoa siitä luvataan 234 hv 16 000 kierroksella minuutissa. Tuotantomoottorissa on venttiileissä metallijouset paineilmaohjattujen sijaan, joten ne eivät kierrä niin ylös kuin tehdaskilpaversion. Toinen olennainen ero on manuaalinen kuusivaihteinen laatikko Hondan oman kisavaihteiston sijaan.

Pyörässä on Öhlinsin jousitus ja Nissinin jarrut sekä tehdastiimien 20 litran tankkiin verrattuna tilavampi 24 litran tankki.  

Eksotiikkaa takaosassa.

Ainakin kolme tiimiä käyttää ensi vuonna RCV1000R:ää MotoGP-sarjassa, Aspar Teamin Nicky Hayden, Honda Gresini Teamin Scott Redding ja Karel Abraham Cardion AB Teamista. Hondan Racing Corporationin testikuljettaja kaksinkertainen maailmanmestari Casey Stoner on jo koeajanut laitteen ja antanut positiivista palautetta.