Moottorin kampiakselin sytytysjärjestys on epäsymmetrisesti 270°, jonka Yamaha kertoo antavan väkivahvaa vääntöä ja kiihtyvyyttä kaikilla vaihteilla.

Kompaktilla ja kevyellä rungolla sekä lyhyellä 530 mm:n pituisella takahaarukalla on tavoiteltu ketteryyttä ja helposti hallittavaa ajokäytöstä. Takajousituksesta vastaa yksi miltei vaakatasossa oleva Monocross-iskunvaimennin. Linkulla varustettu iskunvaimennin kiinnittyy yläpäästään suoraan moottoriin. Ratkaisuilla on säästetty painoa ja saatu takapää ilmavamman näköiseksi.

Pyörässä on retrohenkiset 10-puolaiset alumiinivanteet. Edessä on kaksi 282 mm:n läpimittaista wave-jarrulevyä ja nelimäntäiset jarrusatulat.

XSR700 on kevyt, se painaa ajokunnossa vain 186 kiloa. XSR700 voikin olla sopiva aloittelijan ensimmäiseksi isoksi katupyöräksi.

Tuleeko vanha kunnon Jytä-Jammu mieleen?

Retrotunnelmaan Yamaha on pyrkinyt myös valmistamalla etulokasuojan kiinnitysraudan ja jäähdyttimen suojan alumiinista muovin sijaan.

Pyörässä on vintage-henkinen nopeusmittari ja leveähkö ja taakse taivutettu ohjaustanko. Nahkasatulan ja perinteisesti sijoitettujen jalkatappien ansiosta ajoasento on ryhdikäs ja rento.

Moderni mittaristo.

Muodoiltaan perinteiset sivukopat peittävät alleen pyörän elektroniset komponentit. Pyörässä on Pirelli Phantom -renkaat sekä alumiininen bensatankki ja kahdenistuttava nahkasatula. Takarunko on helposti irrotettava ja tarjoaa mahdollisuuksia kustomointiin. Ajovalo on vanhanaikaisen pyörä ja siinä on alumiiniset kiinnikkeet.

Yamaha XSR700 pähkinänkuoressa

  • Alumiininen, retrotyylinen bensatankki
  • Leveä, vahvistettu ohjaustanko
  • Alumiininen etulokasuoja
  • Alumiiniset ajovalon kiinnikkeet
  • Reitetyt (mesh) sivukopat
  • Typistetty, tanakka äänenvaimennin
  • Kirjailtu nahkasatula
  • Satulassa brodeerattu logo
  • Kattava lisävaruste- ja tarvikevalikoima
  • Kompakti ja kevyt, vääntöjäykkä runko
  • Lyhyt 530 mm takahaarukka
  • Helposti muokattava, pulttikiinnitteinen takarunko
  • Monocross-takajousitus, vaakatasossa oleva iskunvaimennin
  • Vakiovarusteena ABS-jarrut
  • Kaksisylinterinen, 689 cc -rivimoottori
  • Suoraviivaisen kattava vääntö koko käyntialueella
  • 270-asteinen crossplane-kampiakseli tehostaa kiihtyvyyttä ja rengaspitoa
  • Yläkierroksilla vääntövahvaa, helposti hallittavaa voimaa

Värit Forrest Green -vihreä tai Garage Metal -metalliharmaa. Pyörä on saatavilla Suomessa marraskuussa 2015, hinta ilmoitetaan myöhemmin syksyllä.

Katso video:

Yamaha XSR700.