Yamaha on teettänyt näitä takapihan rakennelmiaan tunnetuilla kustomoijilla ympäri maailman, mutta tällä kertaa vuorossa ovat jälleenmyyjien omat luomukset.

Modifioinnin kohteena ovat olleet SR400, XV950, XJR1300 ja VMAX. Jokainen malli muodostaa oman kilpakategoriansa, jossa eniten ääniä saanut palkitaan Glemseckin moottoripyöräfestivaaleilla Saksassa.

Kisan säännöt ovat yksinkertaiset: on käytettävä alkuperäisiä Yamahoita, ja pyörien personointi on muuten vapaata, mutta rungon leikkaaminen ja hitsaaminen on kiellettyä puuhaa. Lisäksi on käytettävä alkuperäisiä jälkimarkkinointilisävarusteita.

Käy äänestämässä takapihalla kustomoitujen Jammujen sivuilla täällä. Äänestys on avoin 20.8. asti ja voittajat julistetaan 4. - 6.9. Glemseckissä. Ja vaikka et äänestäisikään, niin tosi mielenkiintoisen näköisiä pyöriä siellä on nähtävissä, ainakin niitä voi ihailla ja pölliä hyviä ideoita omaan käyttöön merkistä riippumatta. Tämän jutun yhteydessä pari maistiaiskuvaa mukana.

Aloituskuvan XV950 The Chase on hollantilaisen MotoPort Hengelon käsialaa ja jutun lopussa oleva SR400 Danijel on niinikään hollantilaisen Hilversumissa toimivan Van de Kuinder Motoren -liikeen osaajien takapihalla vietettyjen työtuntien tulos.

SR400 Danijel.