Saksalainen Horex Motorcycles Gmbh siirtyi keväällä 3C Carbon Groupin omistukseen ja heinäkuussa uusi omistaja esitteli uuden tulevan VR6-mallin luonnokset. Alunperin pyörä piti esiteltämän marraskuussa, mutta asia on edennyt oletettua nopeammin.

Valinta esitellä uusi moottoripyörämalli autonäyttelyssä sisältää symboliarvoa, sillä ensimmäinen Horex esitteli ensimmäisen pyöränsä vuoden 1923 kansainvälisessä auto- ja moottoripyöränäyttelyssä Berliinissä 1923.

Vuosina 2012-2014 valmistettujen Horex VR6 Roadsterin ja Classic-mallin ostajia lohduttanee myös tieto siitä, että niihin on saatavilla varaosasarjoja. Sarjoja on kolmenlaisia, ja lisäksi myös muita osia on saatavilla. Asiakkailla ei ole ollut turvanaan toimivaa jälkimarkkinointia sitten vuoden 2014 konkurssin, joten asiat alkavat vähitellen palata normaaliin kuosiin.

Asiasta kertoi ensin Gizmag.

Uuden Horex VR6:n luonnos.

Uuden Horex VR6:n luonnos.

Horex lupaa sivuillaan uuteen VR6-malliin enemmän dynamiikkaa, luonnetta ja loistokkuutta. Uuden mallin luvataan myös olevan paljon aiempia malleja kevyempi. Tehoa pitäisi pyörästä löytyä 161 hevosvoimaa 1,2 litran kuusisylinterisestä moottorista. Lisätietoja Horexin sivuilta.

Aiheesta aiemmin sivuillamme

Horex pelastettiin haudan partaalta

Horexin V6-pyörien taru päättyi 

Horexin logo.

Horexin logo.