Hondan julkistama Gold Wing F6C perustuu samaan 1800 cm3 bokserikutoseen kuin muutkin Wingit, myös runko on sama. Uusi pyörä on kuitenkin 70 kiloa kevyempi kuin alkuperäinen matkapyörä. Moottorin teho on 85 kW eli 114 hv 5500 rpm ja vääntö 167Nm 4000 rpm.

F6C:n visuaalinen ilme on matala ja pitkä. Ja kun alumiininen takarunko on pistetty uusiksi, myös sen kuljettaja istuu myös matalalla, istuinkorkeus on 734 mm. Jousitus ja iskunvaimennus on säädetty pienentyneen painon mukaan sekä paremmin sopimaan kaupunkikruisailuun. Paino tankattuna on 341 kg.

Hondan uusi katumuskelikruiseri Gold Wing F6C.

 

CB1100:n kahdet kasvot

Retroklassikko CB 1100:n päivitykseen Honda kuunteli palautetta asiakkailtaan, ja niinpä pyörä on jatkossa saatavilla kahtena eri versiona, CB1100 ja CB1100 EX. Viimemainitussa on pinnavanteet ja kaksi takavaimenninta 1960- ja 1970-lukujen henkeen. 

CB1100 perusversio

Aluvanteinen ja yhdellä vaimentimella (4-2-1) varustettu CB1100 sai uuden grafiitinmustan värityksen. Lisäksi siinä on uusi kuusipykäläinen vaihteisto: entiseen viisiloviseen vaihteistoon on lisätty kuudes vaihde, joka toimii ylivaihteena. Näin on saatu polttoaineenkulutusta Hondan mukaan pienennettyä.

Ajovaloa on nostettu 26 mm ja myös vilkut on uusittu. Mittaristo on niinikään uusi, siinä on nyt vaihteenosoitin sekä polttoaineen kulutuksen mittaava ajotietokone.

Alkuperäisretro CB1100:n päivitysversio ensi vuodelle.

CB1100 moottori on kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla varustettu 1140 cm3 rivinelonen, jossa on tehoa 66 kW eli 88,5 hevosvoimaa 7500 rpm. Puristussuhde on 9,5:1 ja vääntöä koneesta löytyy 93 Nm kierroslukumittarin osoittaessa 5000 rpm.

Pyörässä on ABS-jarrut ja kaksi kelluvaa l296 evyä edessä sekä Nissinin nelimäntäiset satulat. Takajarrutehosta vastaa 256 mm levy ja yksimäntäinen satula.

CB1100:n tankattu paino on 247 kg. Sen polttoainetankin tilavuus on 14,6 litraa, josta 3,5 litraa on varalla.

CB1100 EX

CB1100 EX eroaa siis vanteidensa ja äänenvaimentimien määrän suhteen 'perus'versiosta. Lisäksi vaimentimet ovat 20 mm lyhyemmät kuin sisarmallissa. Myös väritys eroaa kuten istuimen ulkonäkökin.

CB1100 EX on väritykseltään vaaleampi ja perinteisemmän näköinen.

EX:ssä on tilavampi 17,5 litraa vetävä polttoainetankki, ja pyörä on tankattuna virkasiskoaan painavampi, 260 kg.