BMW Motorrad on saavuttanut yhdeksännen kerran peräjälkeen myyntiennätyksen syyskuussa 2015. Bemareiden myynti teki tammi-syyskuun aikana kaikkien aikojen ennätyksen, 112 411 kappaletta, missä on kasvua edellisvuotisesta 12,2 %. Viime vuonna vastaavan jakson myynti oli 100 217 moottoripyörää ja skootteria. Ensi kerran sadantuhannen merkkipaalu meni rikki jo elokuussa.

BMW R-sarja bokserimoottoreineen myi 60 557 kappaletta, 54 % kokonaismäärästä. Menekkimallien R 1200 GS, GS Adventure ja RT rinnalle on nyt kavunnut BMW R nineT neljänneksi. Myös uusi touringmalli R 1200 RS vetää hyvin.

Sporttisesti orientoitunut S-sarja kärjessä S 1000 RR supersport-malli, S 1000 R roadsteri ja uusi S 1000 XR seikkailupyörä ovat myös osoittautuneet avaintekijöiksi BMW Motorradin mallistossa.

– Vuonna 2006 BMW Motorrad ylsi ensi kerran 100 000 pyörän vuosimyynnin maagisen rajan. Nyt kykenimme ylittämään sen neljä kuukautta aikaisemmin. Asiakkaiden kiinnostus tuotteitamme kohtaa kasvaa maailmanlaajuisesti ja BMW Motorradin brändin haluttavuus on vakaassa nousussa. Lähikuukausien sisääntulevien tilausten määrä on kiitettävän korkea. Saksa pysyy tärkeimpänä yksittäisenä markkinana: sinne myytiin 18 825 pyörää ja markkinaosuutemme on noin 25 % yli 500-kuutioisten pyörien premium-segmentissä, millä luvulla olemme selkeä markkinajohtaja taas kerran. Rankingissa seuraavat maat, missä myyntimme on vahvinta ovat USA (13 362), Ranska (10 447), Italia (9935) ja Iso-Britannia (7241 kpl), BMW Motorradin myynti- ja markkinointijohtaja Heiner Faust kertoo.

Kaksi uutta mallia luvassa

Tulevalla kaudella BMW Motorrad esittelee lisää uusia malleja. Muutama päivä sitten esiteltiin maksiskootterit C 650 Sport ja C 650 GT. Tavoitteena on iskeä niillä urbaanin liikkumisen segmenttiin. Niiden lisäksi Faust lupasi BMW:n esittelevän tänä vuonna vielä kaksi täysin uutta moottoripyörämallia.

Toinen niistä piiloasuisena taidettiinkin esitellä jo eilen Sao Paulossa, BMW Concept Stunt 310 G-mallin nimellä.

Brändin asemointimuutos on menossa koko ajan sitä mukaa kuin BMW Motorrad uudelleenorientoi itseään. Uusi brändislogan on "Make Life A Ride", "Tee elämästäsi Ajomatka". Teknologiakeskeisestä ja innovatiivisuudesta pyritään siis enemmän tunnepuolelle.

Suurempi vaikutus lienee tulevalla pienellä, aloittelijoille suunnatulla Concept Stuntiin perustuvalla mallilla, joka lopullisesti julkistettaneen EICMA:ssa Milanossa marraskuussa. Se on BMW suunnittelema viimeistä piirtoa myöten, mutta pyörät valmistaa intialainen TVS maailmanlaajuiseen myyntiin. Kyse lienee yhden moottorin ympärille rakennetusta mallisarjasta, joten vuoden parin sisällä BMW tuplannee tai triplannee moottoripyörämyyntinsä ainakin kappalemääräisesti.

Aiheesta aiemmin sivuillamme:

BMW:ltä yllätysveto: esitteli uuden pienikuutioisen 310-mallin jo nyt!

BMW pisti 650-kuutioiset maksiskootterinsa uusiksi