Kawasakin moottoripyöräpuolen hallituksen puheenjohtaja Kenji Tomida kertoi, että sekä H2 että H2R pysyvät rajoitetuin valmistusmäärin tuotannossa. Molempiin tulee päivityksiä, muun muassa uusia värejä sekä vaihtoavustin ja luistokytkin. Myös molempien ECU-asetuksia on ruuvattu uusiksi.

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori, huhujen mukaan kuutiotilavuuden pitäisi olla 650 cm3.

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori, huhujen mukaan kuutiotilavuuden pitäisi olla 650 cm3.

SC 01 -konsepti eli "Spirit Charger" (jutun aloituskuvassa) edustaa Kawasakin uutta suunnittelulinjaa, millaiseksi design-tiimi kokee tulevaisuuden mekaanisesti ahdetut pyörät. Konsepti on toteutettu pehmeämmin ja loistokkaammin materiaalein kuin terävälinjaiset suorituskykyyn fokusoituneet Ninja H2 ja Ninja H2R. Spirit Chargerin virtaavat linjat viittaavat koneeseen, joka soveltuu koko päivän ajamiseen, sekä pitkästä ajomatkasta nauttimiseen. 

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori.

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori.

Uuden konseptin mielenkiintoa lisää taatusti näytillä ollut balansoitu mekaanisesti ahdettu moottori, jonka on tarkoitus tuodan ahtamisen tehoedut ja pienentynyt polttoaineenkulutus. Viimemainitusta erityiskiitokset kuuluvat elektronisesti ohjatuille läpille, ahtimen sisäänmenossa, joiden avulla sisäänmenevän ilman määrää ja ilmavirran suuntaa voidaan säätää ja saada täten tehoa lisää.

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori.

Kawasakin uusi mekaanisesti ahdettu moottori.

Moottorin periaate on sama, josta esiintynyt patenttipiirroksia maailmalla. Veikataan, että sen kuutiotilavuus olisi 650 cm3, joka tapauksessa se eroaa ainakin elektronisesti säätyvien läppien osalta H2:n ja H2R:n moottoreista.

Kawasaki H2R vm 2016.

Kawasaki H2R vm 2016.

Kawasaki H2 vuosimallia 2016.

Kawasaki H2 vuosimallia 2016.