Yamahan Yard Built eli takapihalla rakennettujen sarja saa siis uuden lisäjäsenen. Käytännössä se tarkoittaa myös sitä, että kustomoinnissa käytetyt osat ovat ennen pitkää tilattavissa kustomoijan eli tässä tapauksessa GS Mashinin kotisivuilta. Siinä vaiheessa voit siis toteuttaa oman Ultrasi, jos tämäntyyppinen rakentelu kiinnostaa sinua.

GS Mashinin perustaja on Tom Mosimann. Yritys toimii pienessä autotallissa Bernissä, ja Tom työskentelee kovasti sen eteen, että pystyy tuottamaan todella toisenlaisia pyöriä toiminnalisten ja teknisten vaatimusten sisällä. Se tarkoittaa myös sitä, että kaikki, mitä hän rakentaa on myös täysin tiekelpoista eikä pelkästää silmänruokaa.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Kuten takapihan rakennelmissa vaaditaan, Ultrassakaan ei ole puututtu pyörän runkoon leikkaamalla tai hitsaamalla. Innoittajana on Tomin mukaan ollut goottilainen arkkitehtuuri. Tuloksena on matala, kisailmeinen kone, jossa on isot kapeat renkaat ja clip-on-ohjaustanko sekä iskevä väritys.

Ultran kateosat ovat käsintehtyjä 1,5 millimetrin teräslevystä ja kiinnikkeet on tehty ruostumattomasta teräsputkesta. Myös tankki on käsintehty puolentoista millin levystä. Yksi silmiinpistävimmistä osista pyörässä on K-Techin valmistamat Bullit-takavaimentimet.

Istuin on Jose Rey Saddleryn käsin valmistama ja perävaloyksikkö sisältää Shin Yon takavalon. Vanteet ovat 18 ja 21-tuumaiset ja pyörässä on myös ABS-jarrut.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.

Yamaha XS950 ULTRA.