Lisäämällä vain yhden hiiliatomin paksuisia grafeenikerroksia polkupyörän renkaisiin, Vittoria on kehittänyt uudet G+ eli Grafeeni Plus -nimeä kantavat renkaat. Niiden pitäisi olla ylivertaisen hyvät kaikilla osa-alueilla perinteisiin renkaisiin verrattuna. Ne kestävät pidempään ja niiden pistonkestävyys on parempi. Lisäksi ne ovat kevyemmät kuin perinteiset renkaat. Ne poistavat lämpöä tehokkaammin ja jäykistyvät kun niillä ajetaan suoraan - mikä antaa pienemmän vierintävastuksen.  Kun pyörää kallistetaan, ne pehmenevät kiitos grafeenin hunajakennorakenteen ja se taas tuo lisää pitoa.

On vaikea sanoa, mikä tästä on todellisuutta ja mikä mainosmiesten hypetystä, mutta mikäli puoletkaan on totta, on ennen pitkää varmasti odotettavissa grafeenipitoisia renkaita myös moottoripyöriin. Grafeenin edut, erityisesti keveys ja kulutuskestävyys suorilla sekä pidon parantuminen kaarteissa kuulostavat ihanteellisilta moottoripyöräilyä ajatellen.

Grafeeni löydettiin ensin vuonna 2004 ja yritykset alkoivat nopeasti investoida siihen ja sen kaupallisiin sovelluksiin vuoden 2010 jälkeen, kun Manchesterin yliopiston tutkijat Andre Geim ja Konstantin Novoselov voittivat Nobelin palkinnon sen valmistamisesta. Grafeenin kerrotaan olevan 100 kertaa vahvempi kuin mikään tunnettu teräs ja silti kuusi kertaa taipuisampaa. Lisäksi se johtaa sähköä kuin kupari. Grafeenia käytetään nykyään jo paljon puolijohteissa.

Vittoria on polkupyöränrengasvalmistajista ainoa, joka tekee suuressa mittakaavassa grafeenilla vahvistettuja renkaita. Muut ovat vasta tutkimassa asiaa. 

Odotamme suurella mielenkiinnolla, milloin joku auton- tai moottoripyöränrengasvalmistaja panostaa tosissaan asiaan. Ja onko grafeenista riittävästi hyötyä verrattuna erilaisiin synteettisiin kumiseoksiin, mitä renkaissa nykyään käytetään.

Kysymysmerkki on myös, valmistetaanko grafeenia tällä hetkellä riittävästi teollisessa mittakaavassa. Asiasta kertoi Popular Mechanics. Ohessa myös video aiheesta. Mikäli se ei toimi, katso video täältä.