Royal Enfield
Intialaisvalmistaja Royal Enfieldin kaksisylinteriset 650-kuutioiset mallit ovat myyneet menestyksekkäästi maailmallakin, joten se haluaa kokeilla myös muun tyyppisillä pyörissä tässä kokosegmentissä. Säilyttääkseen johtoasemansa keskikokoisten pyörien luokassa se on muutenkin luvannut julkaista useampia uusia malleja vuodessa.
Lue lisää ›
Intialainen moottoripyörä- ja autovalmistaja Mahindra & Mahindra perusti viisi vuotta sitten Classic Legends -nimisen yrityksen, jonka alle se kokosi jo kuolleita, mutta ikonisia brändejä. Jawan se on jo pelastanut, ja on tekemässä samaa Yedzille. Seuraavana vuorossa on BSA, jonka globaalit oikeudet CL osti 2016.
Lue lisää ›
Royal Enfieldin 650-kuutioisten rinnakkaistwinien valikoima laajenee ennen vuodenvaihdetta vielä Shotgun-cruiserilla ja Scram-scramblerilla.
Lue lisää ›
Intialainen Royal Enfield on joutunut kärsimään – kuten sikäläiset moottoripyörävalmistajat ylipäätään – voimakkaasta myynnin laskusta koronan vuoksi. Samalla sen vientiponnistelut eivät ole tuottaneet aivan haluttua tulosta. Osittain varmaan näiden asioiden vuoksi maailmalla kiersi huhu, jonka mukaan RE on poistumassa yhdestä maailman suurimmista moottoripyörämarkkinoista kokonaan. Royal Enfieldin tiedotteen mukaan näin ei kuitenkaan ole, vaan päinvastoin.
Lue lisää ›
Intialainen Royal Enfield jatkaa maailmanvalloitusaikeitaan päivittämällä mielenkiintoisen keskikoon adventurepyöränsä BSVI ja Euro 5 -päästönormit täyttäväksi. Malli tulee Intian lisäksi myyntiin ainakin Englannissa ja muualla Euroopassa. Suomen maahantuoja merkiltä puuttuu. Iso-Britanniassa uusi 410-kuutioinen Himalayan maksaa 5245 euroa.
Lue lisää ›
Intialainen moottoripyörävalmistaja Royal Enfield avaa uuden moottoripyörätehtaan Thaimaahan ensi vuoden puolivälissä. Sen tarkoituksena on tuottaa moottoripyöriä Kaakkois-Aasian tarpeisiin osana brändin globaalistumista.
Lue lisää ›
Intialaisen jättimäisen monialayrityksen Mahindra & Mahindran hallituksen puheenjohtaja Anand Mahindra aikoo elvyttää BSA-tuotemerkin. Tavoitteena on rakentaa tuotantolaitokset Englantiin ja nopeasti, sillä tuotannon pitäisi alkaa jo vuonna 2021.
Lue lisää ›
Royal Enfield Meteor 350 korvaa valmistajan mallistossa Thunderbirdin ja Thunderbird X:n. Uuden mallin hinnat alkavat paikan päällä ostettuna 2010 eurosta.
Lue lisää ›
Nykyään täysin intialaisomistuksessa oleva alun perin englantilainen Royal Enfield laajentaa valmistustaan seuraavaksi Thaimaahan. Se tiedotti asiasta sen jälkeen, kun oli avannut Argentiinaan itselleen kokoonpanotukikohdan Latinalaista Amerikkaa varten.
Lue lisää ›
Tulevassa Royal Enfieldin kruiserissa näytetään käytettävän samaa 650 kuutiosenttimetristä rinnakkaistwiniä kuin Interceptor 650- ja Continental GT 650 -malleissakin.
Lue lisää ›
Suurin valitusten kohde Royal Enfield Himalayanissa on ollut sen tehon puute. Tämä herätti sen verran huomiota merkin Englannissa sijaitsevan tutkimuskeskuksen porukoissa, että nämä päättivät muuttaa tilanteen ja asensivat Garrett GT 125 -turboahtimen pyörään.
Lue lisää ›
Royal Enfield esitteli EICMA:ssa 2017 ensi kertaa kaksi 650-kuutioista kaksisylinteristä mallia, Interceptor 650:n ja Continental GT:n. Molemmat perustuivat samaan uuteen rivikakkoseen. Kummankin pyörän rakenne on visuaalisesti klassisen yksinkertainen, joten scrambler-mallin kehittäminen ei ole lainkaan huono ajatus.
Lue lisää ›
Moottoripyörämyynnin taantuminen Intiassa ei tietenkään heilauta meikäläisiä markkinoita eikä siinä mielessä ole ensikatsomalta tärkeä uutinen. Mutta kun otetaan huomioon myynnin mittasuhteet, asian merkitys muuttuu. Vuoden 2020 ensi neljänneksen myynti putosi 20 %, ja myynti oli heikointa maaliskuussa, jolloin myynti laski peräti 29 % edellisvuodesta.
Lue lisää ›
Brittiläisen moottoripyörävalmistaja Nortonin siirryttyä konkurssihallinnon hellään hoivaan tammikuussa, merkin fanit ovat olleet huolestuneita siitä, pysyykö merkki vielä hengissä vai ei. Huhut vievät Nortonia intialaisvalmistaja TVS:n syliin, ja hienoahan se olisi. Intialaiset pelastivat jo aikanaan Royal Enfieldin. Nyt vain ongelmana saattaa olla se, että moottoripyörämyynti on yskinyt Intiassakin.
Lue lisää ›
Royal Enfieldin yksisylinteristä 500-kuutioista moottoria on valmistettu vuodesta 1934 lähtien, mutta nyt sen taru näyttäisi tulevan päätökseen sekä Intian että EU:n tiukentuneiden päästövaatimusten vuoksi.
Lue lisää ›
Intialainen maailman suurin keskikokoisten moottoripyörien valmistaja Royal Enfield on hakenut kahta uutta mallinimeä kaupparekisteristä, "Sherpaa" ja "Hunteria".
Lue lisää ›
Yhdysvaltain mp-markkinat olivat neljättä peräkkäistä vuotta laskussa viime vuoden 9 ensimmäisen kuukauden perusteella. Harley-Davidsonin markkinaosuus kutistui edelleen. KTM, BMW ja Triumph ovat kasvussa, ja Honda menee myyntiluvuissa parin vuoden sisällä Harleyn ohi, kertovat tilastot.
Lue lisää ›
Royal Enfield on intialainen moottoripyörämerkki, joka viime vuosina on kasvanut huikeaa vauhtia maailman suurimmaksi keskikokoisten moottoripyörien valmistajaksi. Samalla kun se on avannut vientimarkkinoita, myynti kotimaassa on kuitenkin heikentynyt. Kaikkiaan merkin myynti laski 20,2 % vuoden 2019 ensimmäisten yhdeksän kuukauden aikana. Euroopassa myynti vetää, ja Englannista tuli jo merkin toiseksi suurin markkina, mutta kun myynti Intiassa ontuu, muu maailma ei pysty sitä korvaamaan
Lue lisää ›
Royal Enfield on kasvanut viime vuosina huimaa vauhtia, nyt se sen kasvukone on kuitenkin yskinyt, ja tulossa on myös halvempia malleja nykyisten jatkeeksi.
Lue lisää ›
Intialainen Royal Enfield kertoi investoivansa tilivuonna 2019 90 miljoonaa euroa Chennaissa Vallam Vadagalissa sijaitsevan teknologiakeskuksensa kakkosvaiheeseen sekä uusien sovellusalustojen ja tuotteiden kehitystyöhön. Samalla se tiedotti uudesta pääjohtajasta.
Lue lisää ›