Uusi moottori on seuraava kehitysaste mm. Mansaaren ajot ja Daytona 200 -kisat sekä Brittien Supersport -mestaruuden vuosina 2014 ja 2015 voittaneesta Daytona 675R -moottorista. 

Moottoriin on tehty seuraavat muutokset kisakäyttöön:

  • – Sylinterikantta on muutettu ja imu- ja pakoventtiilejä uusittu kaasuvirtausten optimoimiseksi
  • – Titaaniventtiilit ja jäykemmät venttiilien jouset; luvassa enemmän kierroksia
  • – Pienitehoinen kisalaturi inertiavoimien vähentämiseksi
  • – Pidempi ykkösvaihteen välityssuhde
  • – Kisakäyttöön kehitetty säädettävä luistokytkin
  • – Magneti Marelli käsialaa oleva kisa-ECU
  • – Uusitut moottorin kansiosat - tekee moottorista kapeamman

Katukunnossa uuden 2017 Triumph Street Triplen 765 cm3 moottori tuottaa 123 hv / 11 700 rpm ja sen vääntö on 77 Nm / 10 800 rpm. Edelliseen moottoriin verrattuna siinä on yli 80 uutta osaa, ja myös kuutiotilavuus kasvoi sukupolvenvaihdoksen myötä.

Kisakone hengittää paremmin ja kiertää korkeammalle, joten myös tehoa kuvastavat luvut lienevät entistä paremmat.

Alla Triumphin tekemä lyhyt video uudesta moottorista. Kannattaa kääntää äänenvoimakkuuden säätönappi kaakkoon.