H-D kertoo tiedotteessaan, että uusissa malleissa on jäykempi ja kevyempi runko ja moottoreina aiempaa tehokkaammat ja vääntävämmät Milwaukee-Eight 107- ja 114 -moottorit. Etujousituksessa on kaksoisventtiilitekniikkaa ja takana näkymättömissä oleva monoiskunvaimennin.

Uuden rungon ja uuden alustan pitäisi mahdollistaa aiempaa laajemmat kallistuskulmat useille Softail-malleille ja paremman kääntyvyyden. Moottoreiden lisäteho puolestaan nopeamman kiihdytyksen. Ajon pitäisi olla myös kevyempää ja ketterämpää sekä seisontatuen helpompaa käyttää.

Uusi putkirunko on hiiliterästä ja sen pitäisi olla 65 % jäykempi kuin vanhan. Uusi muotoilu on puolestaan vähentänyt komponenttien määrän puoleen ja vähentänyt hitsaamisen tarvetta reilun viidenneksen.

Saatavilla on kaksi yksilöllistä takahaarukkaa – yksi kapeammille ja toinen leveämmille renkaille. Leveä runko on 5,89 kg (15%) kevyempi, kun kapea runko on puolestaan keventynyt 8,16 kg (20%). Takahaarukka välittää takapyörän liikkeen istuimen alla olevalle monoiskunvaimentimelle, joten hardtail-ilme säilyy.

Tiedotteessa ei kerrota, onko Harley-Davidsonin uusien Softailien etuhaarukka Showan käsialaa kuten edellisissä Milwaukee-moottoreilla varustetuissa malleissa, mutta etuteleskoopin joustovara on nyt 130 mm. Ohjausakselin kulma ja jättö on niinikään pantu uusiksi ja uudistuksen pitäisi parantaa hallittavuutta.

Takana on uusi monoiskunvaimennin ja sen jousen esisäätö mahdollistaa 217 kg säätövälin ylimääräiselle kuormalle.

Vuoden 2018 Softailit ovat 16-17 kg aiempaa kevyempiä, ja kun moottoreissa on lisää tehoa, teho-painosuhde on aiempaa parempi. Osassa malleista on myös uudet rengasmallit. Tarjolla on myös uusia satulamalleja ja -materiaaleja.

Pyörissä on H-D:n uudet 45 asteen sylinterikulmalla varustetut Milwaukee-Eight 107 ja 114 V-Twin -moottorit. Tärinää vähentämässä on kummassakin versiossa kaksi tasapainoakselia.

Pienemmän moottorin iskutilavuus on 1745 cm3 ja isomman 1868 cm3. 114-versio on saatavilla lisävarusteena Fat Bobiin, Fat Boyhyn, Breakoutiin sekä Heritage Classiciin. Moottorien sisämitat ovat erilaiset: 107:ssa poraus x iskunpituus on 100 mm x 111,1 mm ja isommassa 102 mm x 114,3 mm.

Kaikissa malleissa on ABS-jarrut vakiona.

Uudet Softailit

Fat Boy

Satiini-kromi-viimeistely sekä muskelipyörän tyyli ja aiempaa tehokkaampi moottori.

  • Uusi etuvalo, hyökkäävämpi tyyli. 160 mm eturengas on levein koskaan käytetty rengas Harley-Davidsonin tehdasvalmisteisissa moottoripyörissä
  • 16 kg kevyempi edeltävään malliin verrattuna
  • 240 mm takarengas

 

Heritage Classic

Muotoilu antaa viitteitä 1950-luvun vintage-mallien kokomustasta tyylistä, johon on lisätty nykyaikaista särmää.

  • Uusi irroitettava tuulilasi
  • Uudet kovat, lukittavat ja vettähylkivät satulalaukut
  • Korkeampi jousitus ja suurempi kuormakapasiteetti
  • 17 kg kevyempi edeltävään malliin verrattuna
  • Vakionopeudensäädin vakiona

 

Low Rider

1970-luvun custom choppereiden inspiroima Low Rider on entistä kevyempi ja nopeampi. Ohjattavuus on parempi kuin aiemmin.

  • Nopeus- ja kierroslukumittarit polttoainesäiliön päällä, etuvalon visiiri ja polttoainesäiliön kuvitus
  • 19” Radiate-vanteet edessä ja 16” takana
  • 2-into-2 Shotgun -pakoputki

 

Softail Slim

Kaikesta ylimääräisestä riisuttu Slim kunnioittaa sodanjälkeisiä custom bobbereita. Siinä on kapea takaosa, lyhennetty etupuskuri, solo-istuin ja niukasti kromia.

  • Tummanpuhuva viimeistely myötäilee pinnavanteita, Hollywood-ohjaustankoa ja keulan uutta ilmettä
  • Matala tuck & roll -istuin
  • Näyttävä etuhaarukan muotoilu
  • 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli

 

Deluxe

Deluxe on menopeli, jossa on runsaasti kromia.

  • LED-valot keulasta lokasuojaan: etuvalo, seisontavalo, Tombstone-takavalo ja terävät merkkivalot
  • Pull-back-ohjaustanko
  • 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli

 

Breakout

Entistä ketterämpi Breakout yhdistää dragster-tyyliä pitkään ja sulavalinjaiseen muskelipyörään.

  • Uusi tasakantinen 13,2 l polttoainesäiliö
  • Pitkät ja leveät 49 mm etuhaarukat
  • Gasser-tyyliset mustat valuvanteet, 18” takana (240 mm rengas) ja 21” edessä (130 mm rengas)
  • Huomiota herättävä Daymaker LED-etuvalo
  • Matalaprofiilinen digitaalinäyttö
  • 17 kg kevyempi kuin edeltävä malli
  • ABS vakiona

 

Fat Bob

Paljon pitoa ja kokomusta ilme.

  • Ylöspäin suunnattu 2-1-2-pakoputki custom-viimeistelyllä
  • Voimakkaasti uritetut renkaat : 150 mm edessä ja180 mm takana
  • Kaksoislevyjarrut
  • 13,2 l polttoainesäiliö
  • 15kg kevyempi kuin edeltävä malli
  • 43 mm USD-etuhaarukka

 

Street Bob

Riisuttu moottoripyörä, jossa on uhmakasta asennetta eikä mitään ylimääräistä.

  • Tasapintainen 13.2 l polttoainesäiliö
  • Mustapuolaiset vanteet ja lyhennetyt lokasuojat
  • Matalaprofiilinen digitaalinäyttö
  • 7 kg kevyempi kuin edeltävä malli

 

Softailien uutta tekniikkaa:

  • Daymaker LED -etuvalot kaikissa malleissa
  • Sähkönlatausjärjestelmä tuplasti tehokkaampi tyhjäkäynnillä
  • Helposti säädettävä iskunvaimennus takana:
  • - Kiintoavaimella säädettävä: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
  • - Kahvalla käsin säädettävä: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
  • - Hylsyavaimella säädettävä: Deluxe, Heritage Classic
  • Uusi mittaristo
  • Avaimeton käynnistys ja varkaudenestojärjestelmä vakiona
  • Ohjauspaneeliin asennettu USB-latausportti
  • Uudet polttoainesäiliöt

Osa mallivuoden 2018 Softaileista.

Osa mallivuoden 2018 Softaileista.