Uusi KTM Freeride 250 F korvaa sekä aiemman Freeride 350:n että kaksitahtisen Freeride 250 R:n. Pyörä on varustettu uudella viimeisintä tekniikkaa edustavalla 250 cm2 DOHC 4-tahtimoottorilla, jossa yhdistyvät kaikki edellisten moottorimallien edut. Vaikutteita moottoriin on otettu myös KTM:n kisa-endurosta 250 EXC-F:stä.

KTM Freeride 250 F vm 2018.

Pyörässä on uusi etulokasuoja sekä hoikka runkorakenne, uusi komposiittirakenteinen molybdeeniteräs-alumiinirunko ja uusi ajovalo sekä uusi design. Pyörä näyttää KTM:n omien sanojen mukaan "yhtä urheilulliselta kuin miten hauska se on", kiitos erityisesti alhaisen, 99 kilogramman painon. Pyörällä on helppo tutkia vaativia ja tuntemattomia offroad-maastoja. 250 F:n äänen taso on matala, ja tehoa on helppo annostella. Pyörä on hyvä vaihtoehto sekä yleiskäyttöön että poluille, trialiin ja enduroon.

KTM Freeride 250 F vm 2018.

250 F:ssä on uudet huippuluokan WP Xplor -iskunvaimentimet, joten pyörä on hyvä, ketterä ja loistava vaihtoehto niille kuljettajille, jotka etsivät vaihtoehtoa perinteiselle enduro- tai trial-pyörälle, tai heille joille offroad-moottoripyöräily on aivan uutta.  Moottorin vääntöpainotteinen voimantuotto sekä aiempaa parempi painon keskittäminen varmistavat sen, että kokonaan uusi KTM Freeride 250 F tarjoaa monipuoliset ajomahdollisuudet. Painon paremman keskittämisen mahdollistaa 250 kuutiosenttimetin moottori aiempaa kompaktimpi ja kevyempi sekä 20 mm lyhyempi rakenne.

Myös istuinkorkeus on matala verrattuna normaali-offroad-pyöriin.

KTM Freeride 250 F vm 2018.

KTM Freeride 250 F vm 2018.

KTM Freeride 250 F vm 2018.

KTM Freeride 250 F vm 2018.