Firefly tarkoittaa tulikärpästä, ja nimi varmaankin sopii oheiselle vuosimallin 1961 Honda Super Cubille, jolle Deus Ex Machinan Japanin johtaja Matthew Roberts on lainannut ulkonköä 50- ja 60-luvun GP- ja TT-pyöristä. Pitkät, matalat linjat rullaavan keskeytymättömästi ajovalosta perään.

Modifioitu runko ja epoksikomposiitista tehty monokokkikate ovat Robertsin omaa suunnittelua ja antavat Firefly'lle sen uniikin siluetin. Samalla pyörän paino myös keveni alkuperäiseen verrattuna melkoisesti. 

Firefly, tulikärpänen.

Pyörä on rakennettu siten, että sillä voi lähteä kilparadalle siitä paikasta tai ajaa luottavaisena muun liikenteen seassa kaupungilla. Pyörässä on DID:n aluvanteet, kustomoidut pinnat ja vannekoko on 2,75x17 tuumaa, että renkaat mahtuvat pyörimään kapean etuhaarukan ja takalokasuojan sisällä.

Tasaisen menon varmistamiseksi pyörässä on täysin säädettävät takavaimentimet sekä ulkoisesti asennettu etuhaarukan paluuvaimennin.

Tulikärpänen edestä ja takaa.

Pyörän moottorin on virittänyt Ted's Special, joka on mm. suurentanut moottorin kuutiotilavuutta 20 %. Myös pyörän moottorin jokainen mutteri, pultti ja prikka moottorin komponenteista etuvaimentimen sisäosiin on suunniteltu tai valmistettu uudelleen tai paranneltu vuosikymmeniä vanhojen tehdaspiirustusten avulla.

Alkuperäiseen verrattuna joka tapauksessa todella mielenkiintoinen toteutus.

Firefly.

Firefly kilparadalla.