Sarolean historia alkoi jo 1850, jolloin se alkoi valmistaa aseita ja sittemmin vuosisadan vaihdetta lähestyttäessä myös moottoripyöriä. Sarolean monivaiheinen historia mp-valmistajana päättyi 1963, kun merkki sulautettiin Gillet Herstaliin.

Nyt yrityksen nimi ainakin on noussut kuolleista ja koristaa sähkömoottoripyörää. Uusi Sarolea SP7 on kaukaa katsoen kovasti perinteisen kilpamoottoripyörän näköinen ja sillä aiotaankin osallistua Man-saaren ajoihin vielä tänä keväänä. Ja tietysti tähän päästöttömien eli TT Zero-sähköpyörien sarjaan. Kuljettajana toimii Robert Wilson.

Lähempää katsoen paljastuu, että tosi modernilla tekniikalla mennään. Pyörän suorituskyky on hämmentävä. Sähkömoottorista irtoaa tehoa enimmillään 180 hevosvoimaa ja nollasta sataan kiihtyvyys on 2,8 sekuntia. Moottorin vääntö on turbodieselmäiset 400 Nm. Lukemat ovat käytössä koko ajan "tyhjäkäynnistä" lähtien. Huippunopeus on 250 km/h.

Pyörässä ei ole vaihdelaatikkoa eikä myöskään kytkintä ja sen rakenteissa on käytetty paljon hiilikuitua tuomaan keveyttä. Laite painaa ajokunnossa 200 kg. Esimerkiksi pyörän yksiputkinen runko on tehty hiilikuidusta, samoin monokokki takakeinuhaarukka. Pyörässä on ketjuveto.

Keveyden takeena taitaa olla F1- ja LeMansin ajojen kuvioista tuttu Torsten Robbens, joka on osa Sarolean tiimiä.