Sähkömoottoriyörien valmistaminen tuntuu olevan kova trendi maailmalla juuri nyt. Osaksi se varmaan johtuu siitä, että muu peruspaketti on koeteltua tekniikkaa, johon on lainausmerkeissä helppo liittää sähkömoottori, akku ja tarvittava elektroniikka. Se, että pienet uudet valmistajat tuntuvat olevan aktiivisesti asialla, selittyy ainakin sillä, että niiden on helpompi lähteä rakentamaan tyhjästä uudella voimantuotantopaketilla varustettuja laitteita ja vähän eri kuluttajakunnalle kuin suurten valmistajien, joiden koko tuotanto- ja jälleenmyynti- sekä huoltokoneisto, ajokokemus ja maine on viritetty polttomoottorilla varustettujen moottoripyörien valmistamiseksi.

1958 perustettu Bultaco valmisti sekä trial-, motocross- että rr-moottoripyöriä, joilla oli myös menestystä kisoissa. 1987 Bultaco myytiin Piaggiolle.

Muutama vuosi sitten Bultaco Motors perustettiin uudelleen, ja nyt sen pitäisi esitellä Lontoon sähkömoottoripyöränäyttelyssä uusi pyöränsä ensi viikonloppuna. Pyörän teknisistä tiedoista tai ulkonäöstä ei ole julkisuudessa liikkunut materiaalia. Pyörää on kuitenkin rakennettu ja suunniteltu yhdessä Madridin yliopiston kanssa.