Pablo ja Carlos Delgado käytännössä veistävät pyöriensä osat käsin, ennen kuin valavat ne perinteisellä hiekkavalumenetelmällä.

Ducati Ibérica oli ensimmäisenä valmiina tekemään yhteistyötä espanjalaisen rakentajan kanssa muuttaakseen viimeisimmän mallinsa erilaiseksi. Ducati oli useita studioita konsultoituaan sitä mieltä, että Valtoron sopii parhaiten puuhaan.

Pablo ja Carlos Delgado työpajassaan.

Pablo ja Carlos Delgado työpajassaan.

Veljekset Delgado tutustui rakentelun kohteena olevaan pyörään käytännössä ajamalla sillä parin kuukauden ajan. Mielikuvaksi syntyi, että pyörä on erityisen lihaksikas, ja he päätyivät ratkaisuun tehdä siitä dragster-tyylinen pyörä. He uskoivat, että sen tyyppinen design toisi parhaiten esille Diavelin raa'an voiman.

Heti alusta lähtien veljekset tiesivät, että pyörään kuuluisi yhden hengen istuin, ja alumiininen monokokkirunko.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

Näihin näkemyksiin pohjautuen he kehittivät Valoron-tyylisen pyörän ilman mitään suunnitelmia, luonnoksia tai 3D-malleja. Heidän metodinsa on sellainen, että he antavat muotojen virrata sitä mukaa kuin projekti etenee. Samalla tavoin kuin kuvanveistäjä työskentelee.

Valtoron La Impetuosa.

Valtoron La Impetuosa.

Heidän päähaasteensa oli luoda kaunis design, joka olisi sekä käytännöllinen että edustaisi tallille luonteenomaista tyyliä. Ducatin alkuperäinen design on poikkeuksellinen, ja Valtoron loi ratkaisun, jossa yhdistettiin alkuperäinen takavalo metallikateosiin.

La Impetuosa

La Impetuosa

Toinen aspekti oli tehdä design, joka sopii nakupyörään, ja silti pysyä säilyttämään melko omituinealkuperäinen ajovalo. Asiasta ensin Designboomin sivuilla. Valtoronin kotisivulle pääset tästä.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.

La Impetuosa.